پرواز موفقیت‌آمیز جنگنده ایرانی «صاعقه»

صاعقه در آسمان ایران

جنگنده ساخت ایران با موفقیت پرواز کرد

صبح روز پنج‌شنبه «صاعقه» نسل پیشرفته جنگنده ایرانی آذرخش با موفقیت آزمایش شد و فراز آسمان تهران به پرواز درآمد.

آزمایش این جنگنده ساخت ایران در حضور وزیر دفاع، فرمانده کل ارتش، نمایندگان و خبرنگاران رسانه‌های جمعی کشور انجام شد.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: بین صنعت و نیروهای مسلح، هماهنگی بسیار خوبی به وجود آمده و آذرخش و صاعقه که حاصل این هماهنگی است، به ثمر رسیده و وارد تولید صنعتی شده است.

محمد نجار در حاشیه این آزمایش گفت: موفق شدیم سه فروند هواپیمای صاعقه‌ تولید شده را وارد بخش صنعتی کنیم.

وی تاکید کرد که مراحل طراحی تا ساخت این سه فروند، توسط نیروی هوایی ارتش با مشارکت صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

نجار افزود: ‌در زمینه ساخت بالگرد، جنگنده و هواپیماهای بدون سرنشین، تلاش‌های بسیاری کرده‌ایم و در حال ساخت نوعی بالگرد ملی هستیم که هم در نوع تهاجمی و هم در بخش ترابری قابل استفاده است.

وزیر فاع با اشاره به ساخت هواپیمای ایران۱۴۰، مسافربری در اصفهان، خاطرنشان کرد: با توپولف روسیه در حال مذاکره هستیم تا هواپیمای صد نفره و دویست نفره بسازیم.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به این‌که جنگنده‌ صاعقه یکی از جنگنده‌های نسل جدید با پیشرفته‌ترین فناوری است خاطرنشان کرد: زمانی در این کشور آمریکایی‌ها حتی اجازه‌ تعمیر به متخصصان ما نمی‌دادند، اما امروز با یک مقایسه‌ ساده می‌بینید که طراح جنگنده هستیم.

همچنین عطاء‌ا... صالحی، فرمانده کل ارتش در حاشیه‌ پرواز جنگنده صاعقه در جمع خبرنگاران پرواز این جنگنده را پیامی روشن برای تهدیدات فرامنطقه‌ای دانست و گفت: در گذشته محدودیت‌های بسیاری در دانش هواپیما داشتیم، اما امروز این دانش را کسب کرده‌ایم و فعالیت‌ها تداوم خواهد یافت.

صالحی با تاکید بر این‌که همواره آمادگی خود را حفظ خواهیم کرد گفت: طراحی صاعقه حاصل تعامل وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ارتش بوده و امروز تمام نیروهای مسلح با وحدت، تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.