مراحل بازسازی مجموعه تئاتر شهر بعد از تعطیلی اجراهای عمومی این مجموعه، با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

سید مجتبی صالحی، معاون فنی دفتر طرح‌های عمرانی و املاک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت بازسازی مجموعه تئاتر شهر به ایسنا گفت: عمده فعالیت عمرانی مجموعه تئاتر شهر بهسازی وضعیت پشت بام این مجموعه بود که طی سال‌های گذشته به شکل غیراستانداردی ساخته شده بود و در حال حاضر اصلاح و ترمیم شده است. وی افزود: در حال حاضر نیز تاسیسات و برق مجموعه به همراه بازسازی و تعمیر سالن‌های این مجموعه درحال پیگیری است.

صالحی توضیحات بیشتر درباره روند بازسازی مجموعه تئاتر شهر و زمان افتتاح این مجموعه را بر عهده مسوولان بنیاد رودکی دانست و گفت: با توجه به این که بودجه بازسازی مجموعه تئاتر شهر طی توافقات بنیاد از کمکی که شخص وزیر به این پروژه داشته تامین می‌شود، لذا دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر تنها به عنوان ناظر در مراحل بازسازی حضور دارد و در جزییات این پروژه و زمان احتمالی افتتاح آن نیست.

همچنین ایمانی خوشخو نیز در این باره تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که مجموعه تئاترشهر در تاریخ اعلام شده قبلی بازگشایی شود تا گروه‌هایی که در نوبت اجرا قرار دارند بتوانند آثارشان را طبق برنامه از پیش تعیین شده، اجرا کنند.