راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی که تحت پوشش مقررات حمایتی خاص نبوده و سن آنها در زمان شروع بیمه کمتر از۵۰ سال باشد، از اول خردادماه امسال مشمول مقررات تامین اجتماعی بوده و بیمه می‌شوند. عباس صابری مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب و با بیان این که افرادی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه نزد شعب سازمان باشند، معادل مدت سابقه پرداخت حق بیمه به سقف سنی آنها افزوده می‌شود، گفت: جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، با جامعه آماری حدود ۴هزار و۵۰۰ نفر، درخواستی مبنی بر بیمه شدن خود را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده بود که پس از طی مراحل قانونی از تاریخ ذکر شده، راهنمایان تورها بیمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: نرخ حق بیمه این افراد ۲۷ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی و پرداخت حق بیمه با مشارکت بیمه‌شدگان و از طریق جامعه راهنمایان است که حق بیمه آنها به همراه لیست اسامی آنها به شعب عامل سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بیمه کردن کارشناسان رسمی دادگستری گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان، این قشر نیز با ارائه پروانه (کارت) معتبر کانون کارشناسان رسمی استان ذی‌ربط از تاریخ بیست و نهم مرداد ماه امسال مشمول مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شدند.