اروه مورن، وزیر دفاع فرانسه سخنان اخیر برنار کوشنه، وزیر خارجه این کشور در خصوص ایران را اصلاح کرد و ماجراجویی نظامی علیه جمهوری اسلامی را یک تخیل خواند. به گزارش ایرنا از پاریس، مورن روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «پلوس» فرانسه گفت: ماجراجویی نظامی علیه ایران یک تخیل است و هیچ‌کس حتی یک لحظه نیز نمی‌تواند تصور کند که ما آماده برنامه‌ریزی برای این‌کار هستیم.

وی افزود: در این مورد نه بحثی شده و نه این موضوع مورد بحث خواهد بود. وزیر دفاع فرانسه با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه فرانسه در خصوص ایران گفت: هدف کوشنه از طرح این سخنان این بوده که باید همه تلاش‌ها را برای ممانعت از ایجاد بحران جدید در این منطقه از جهان به کار گرفت.

در همین حال، رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان فرانسه از بازخواست وزیر خارجه این کشور در پارلمان به سبب اظهارات جنگ طلبانه وی درباره ایران خبر داد.

روزنامه لوموند در شماره دیروز خود به نقل از آکسل پوناتیوسکی، رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان فرانسه نوشت: کوشنه قرار است در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) در پارلمان فرانسه حضور پیدا کرده و درباره اظهارات اخیر ضد ایرانی خود توضیحات لازم را ارائه کند‌.

وی خاطر‌نشان کرد: برنار پولتی، سفیر فرانسه در ایران نیز در این نشست حضور خواهد داشت‌.

همچنین گفته می‌شود از محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل آمده است‌.