نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری در سعدآباد

نگاه سوم - مدیر مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد از برپایی نمایشگاه بزرگ فروش آثار حجم و نقاشی معاصر ایران خبر داد که با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و انجمن هنرمندان نقاش نیمه آبان‌ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود. عکس تزئینی است

به گفته افشین کرمی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات این نمایشگاه، در حال رایزنی با موسسات دولتی و خصوصی برای جلب حمایت مالی آنها و یا ترغیب آنها به خرید این آثار هنری است.

وی درباره خرید آثار این نمایشگاه برای مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد نیز گفت: این نمایشگاه بزرگ در سه طبقه موزه هنرهای زیبا با ۳۶۰۰ متر زیربنا عرضه خواهد شد و آثار بیش از ۲۰۰ هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در این نمایشگاه هر هنرمند یک تا سه اثر به نمایش خواهد گذاشت که با فروش هر تابلو، اثر دیگری جایگزین آن می‌شود.

در این نمایشگاه فروش آثار نقاشی و حجم به همراه همایش دو روزه اقتصاد هنر از سوی انجمن نقاشی و موزه سعدآباد برگزار می‌شود.

معصومه مظفری، رییس انجمن نقاشان در مورد دلیل برگزاری این نمایشگاه گفت: «ما در انجمن در تلاش هستیم تا زمینه‌ فروش آثار هنری را به منظور تقویت بنیه مالی هنرمندان ایجاد کنیم. به همین دلیل، مکان‌ها مختلفی را بررسی کردیم تا آنکه با آقای کیکاووسی (مدیر موزه ملت سعدآباد) برای برگزاری نمایشگاه فروش آثار به توافق رسیدیم و قرار شد، آثار در موزه هنرهای زیبای سعدآباد به نمایش گذاشته شود و چنانچه کارها بیشتر بود، از موزه ملت نیز برای نمایش آثار استفاده شود.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این نمایشگاه جوابی به مشارکت انجمن هنرهای تجسمی به جای انجمن نقاشی در برپایی دوسالانه نقاشی است، گفت: «اینطور نیست. ما از حدود یک سال و نیم قبل این موضوع را مطرح کردیم ولی آنچه باعث طولانی‌شدن این مساله شد، پیدا کردن مکانی مناسب بود.»

به گفته مظفری، قیمت آثار توسط هنرمندان تعیین می‌شود و در نهایت یک برآورد کلی از سوی هیاتی از کسانی که در زمینه تبلیغات، بازاریابی و کارشناسان نقاشی فعالیت می‌کنند، صورت می‌گیرد اما هدف انجمن قیمت‌گذاری عادلانه و درست برای آثار است.

نمایشگاه فروش آثار نقاشی و حجم از نیمه آبان به مدت یک ماه در موزه هنرهای زیبا مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد برگزار می‌شود.