رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام انحلال شرکت «بهزیست بنیاد»، طی حکمی در۱۰ بند، هیات مدیره‌ای متشکل از چهار نفر را به مدت دو سال برای تسویه و در نهایت انحلال این شرکت منصوب کرد. ابوالحسن فقیه، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: به جز یکی از شرکت‌های تابعه که خدمات خاص به معلولان ارائه می‌دهد، سایر فعالیت‌های این شرکت اقتصادی متوقف می‌شود. وی با بیان این‌که در طول چند ماه گذشته گروه ویژه‌ای بررسی عملکردهای این شرکت طی ۱۵ سال عمر فعالیت‌های اقتصادی آن‌ را آغاز کرده بود، افزود: سازمان بهزیستی به جای برخورد مقطعی با بهزیست بنیاد، همزمان با بررسی قضایی تخلفات در دادگاه، بررسی همه جانبه‌ای را در مورد این شرکت پیگیری می‌کرد.

فقیه گفت: اگرچه در اساسنامه این بنیاد تاکید شده منافع حاصل از شرکت‌های اقتصادی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد تا برای مددجویان و مددیاران هزینه شود، اما سوءاستفاده از فرصت‌های ویژه‌ای که به نام و اعتبار سازمان بهزیستی در اختیار شرکت قرار می‌گرفته، موجب شده تقریبا در هیچ دوره‌ای نفع و سودی از فعالیت‌های شرکت نصیب مددجویان نشود و حتی شرکت به طور دائم بدهکار افراد مختلف حقیقی، حقوقی، مراجع دولتی و خصوصی شود.

رییس سازمان بهزیستی اضافه کرد: این درحالی بوده که شرکت بهزیست بنیاد از امکانات مادی، وجهه اجتماعی و معنوی سازمان برای رسیدن به منافع خود سود می‌برده و مسوولان این شرکت در سال ۸۴ بدهی انباشته خود را بیش از ۳میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.