بلیت کنسرت لغو شده در دست مردم

نگاه سوم- نیما مسیحا، فرمان فتحعلیان، مجتبی کبیری و حمید خندان که قرار بود کنسرت خود را در روزهای ۱۷ تا ۱۹ در تالار وزارت کشور برپا کنند پس از حاشیه‌هایی که در مورد عدم مجوز کنسرت‌ها صورت گرفت کنسرتی بر پا نکردند. علاقه‌مندان این خواننده‌های پاپ که پیش از این برای کنسرت، تبلیغات خود را آغاز و بلیت فروشی نیز کرده بودند با درهای بسته روبه‌رو شدند.

در روزهای اخیر محمد دشت گلی، رییس شورای نظارت و ارزشیابی دفتر شعر و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد گفته بود: این گروه‌ها نمی‌توانند کنسرتی برگزار کنند زیرا مجوزی دریافت نکرده‌اند. من نمی‌دانم با وجود اینکه مجوزی صادر نشده، آنها چطور تبلیغات خود را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند.

در واکنش به صحبت‌های دشت گلی، یزدانی معاون موسسه برگزارکننده کنسرت‌ها اظهار کرد تنها خواننده‌ای که مجوز ندارد نیما مسیحا است و تا آخرین لحظات که تیزرها و تراکت‌های تبلیغاتی را آماده می‌کردیم از نداشتن مجوز مطلع نبودیم.

به گفته وی اجراهای فرمان فتحعلیان، مجتبی کبیری و حمید خندان دارای مجوز هستند و کنسرت‌هایشان در موعد مقرر برگزار خواهد شد. یکی از مسوولان برگزاری کنسرت با پیگیری خبرنگار دنیای اقتصاد با قاطعیت از برگزاری این کنسرت‌ها صحبت کرد و اعلام کرد در صورت لزوم مجوز را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

دشت گلی نیز در پاسخ به اینکه خوانندگان پاپ، برای کنسرت خود مجوز دریافت کرده‌اند عنوان کرد: هیچ یک از این خوانندگان با شرکت‌هایی که برنامه‌های آنها را دنبال می‌کنند اصلا درخواستی برای برگزاری این کنسرت‌ها به ما ارائه نکرده‌اند. فقط چند هفته قبل مسوول برنامه یکی از خواننده‌ها برای گفت‌وگو پیش ما آمد و قرار شد مدارک لازم را برای گرفتن مجوز ارسال کند و بعد هم خبری نشد.

ترافیک سنگینی حوالی خیابان فاطمی و میدان گلها را در بر گرفته بود، اما افسران پلیس مردم را متفرق و هدایت می‌کردند، به آنها گفته می‌شد که برای دریافت خسارت ناشی از خرید بلیط مربوط به کنسرت موسیقی پاپ در تالار بزرگ کشور، به موسسه فروشنده بلیط مراجعه کنند.

رییس مرکز موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مقابل تالار پیگیر ماجرا بود.

حسین احمدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، تاکید کرد هیچ کنسرت گروه پاپی۱۷ و ۱۸ شهریور برگزار نشده و اجازه برپایی را هم برای شب‌های آینده به‌ طور قطع نخواهند داشت.

وی گفت، کسانی که بلیط اجراهای موسیقی پاپ داشتند، به تالار بزرگ کشور رفته و منتظر اجازه ورود به تالار بودند، اما اجرایی وجود نداشت.

احمدی عنوان کرد، به‌طور حتم و یقین، با کسانی که مردم را تحریک و تهییج کردند، برخورد حقوقی و قضایی خواهد شد. اکنون نیز این خوانندگان پاپ و جمعی دیگر از کسانی که درگیر این ماجرا بوده‌اند، شکایت‌نامه‌هایی را به دفتر شعر و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم کرده‌اند.

یکی از مسوولان تالار بزرگ کشور اعلام کرد، کسانی که بلیط این اجراها را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۴ روز شنبه آینده، به موسسه متولی برگزاری کنسرت مراجعه و هزینه‌های پرداختی‌شان را بازپس گیرند.