مجلس خبرگان فعال‌تر می‌شود

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت آمریکا در مقابل حقوق هسته‌ای ایران، به غربی‌ها و مقامات کاخ سفید هشدار داد که روحیه مبارزه با ملت ایران و مسلمانان جهان را از سر بیرون کنند و بدانند که اگر راهی باقی مانده باشد مذاکره است. اعضای مجلس خبرگان در پایان دومین اجلاسیه خود به دیدار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتند

اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران، به موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اشاره کرد و خطاب به آمریکا و غربی‌ها گفت: اگر راهی مانده باشد، مذاکره است، اشتباهات را تکرار نکنید، مطمئن باشید ایران ‌اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این فناوری را در خدمت بشریت قرار می‌دهد.وی به روند پرونده هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و افزود: این پرونده‌ای است که ظالمانه در آژانس و شورای امنیت بسته شده و ایران مظلوم را که خود روی پایش ایستاده و به تکنولوژی رسیده، مستکبرانه آزار می‌دهند.

وی تصریح کرد: آینده بسیار تاریکی پیش روی آمریکا است و حزب جمهوریخواه آمریکا پیشتاز این کار، شکست خورده و نگران انتخابات آینده این کشور است.

‌هاشمی رفسنجانی یادآور شد: طرح خاورمیانه بزرگ شکست خورده، محاصره ایران اسلامی، نتیجه عکس داشته و در حقیقت خود آمریکا محاصره شده و آنها درخواست کمک از ما دارند،اقرار به شکست را همواره از زبان بزرگان آمریکا می‌شنویم و وضعشان به بن بست و استیصال کشیده شده است.

هاشمی رفسنجانی در عین حال خاطر نشان کرد: هنگامی که در مقابل ببر زخمی تیر خورده‌ای قرار می‌گیریم باید بیدار و هوشیار باشیم و با متانت و تعقل با مسائل منطقه و جهان مواجه شویم.

خبرگان فعال‌تر می‌شوند

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه مجلس خبرگان رهبری حساس‌ترین مسوولیت در کشور است، گفت: این مجلس نهادی کم‌هزینه، مطمئن، در خدمت انقلاب و موجب آرامش مردم است.

‌هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری افزود: این اجلاس بسیار مهم بود. به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس خبرگان رهبری موفق شدند «وزانت» خبرگان را که در سال‌های گذشته کسب کرده بود، حفظ کند و ادامه دهد. رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دوره جدیدی در مجلس خبرگان رهبری در حال آغاز است، اظهار کرد: گرچه مسیر همان مسیری است که از ابتدا طراحی و تا به حال عمل شده است ولی در این نشست بحث جدید اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد و آنها انتظار داشتند از ظرفیت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای مسائل جامعه بیشتر استفاده شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری به برگزاری انتخاب هیات رییسه این مجلس اشاره کرد و گفت: عموما رقابت‌ها در انتخابات مجلس خبرگان برای کسب مسوولیت‌ها، از نوع رقابت‌هایی که شما در سایر انتخابات می‌بینید، نیست.

رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مجلس خبرگان رهبری نه جنگ قدرت و نه جریان سیاسی خاصی است که در آن انتخابات به آن جریان سیاسی عمل شود.

‌هاشمی رفسنجانی در عین حال گفت: ممکن است فردی متعلق به یک جریان سیاسی باشد، اما اینجا این بحث است که آیا می‌تواند وظیفه خبرگی را انجام دهد یا دیگران فکر می‌کنند چون وی می‌تواند این وظیفه را انجام دهد، در انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین چهارشنبه شب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: ظرفیت مجلس خبرگان از لحاظ کیفی بسیار بالا است و مجتهدان عادل و عالم حاضر در این مجلس به عنوان یک تشکل بزرگ قابلیت استفاد مصلحت و منافع نظام اسلامی را دارند.

هاشمی رفسنجانی فعال‌تر شدن مجلس خبرگان در چارچوب وظایف قانونی‌اش را لازمه تحرک و پویایی این مجلس دانست و گفت: پیشنهادهای نمایندگان برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و وظایف این مجلس می‌تواند بسیار کارگشا باشد. رییس مجلس خبرگان رهبری، دسیسه‌های مختلف نیروهای ضد انقلاب، تروریست و اشرار به ‌ویژه در مناطق مرزی برای ضربه زدن به نظام اسلامی را جدّی دانست و گفت:‌ آمریکا به هر طریق ممکن درصدد تضعیف نظام اسلامی است که تاکنون ناکام مانده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی فرهنگی و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را سیاست‌های جامع و با پشتوانه قوی کارشناسانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: اجرای صحیح این سیاست‌ها می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات این بخش را رفع کند.

هاشمی رفسنجانی بعد نظارتی مجلس خبرگان رهبری را بسیار وسیع و گسترده توصیف کرد و گفت: اجرای سیاست‌های کلی نظام مستلزم نظارت دقیق و اجرا توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام است که مجلس خبرگان می‌تواند در این خصوص از مجمع سوال کند.