رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلکه میدان «معنویت، کار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب» است. به گزارش خبرگزاری فارس حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی‌صبح روز پنج‌شنبه در دیدار نمایندگان منتخب ملت در مجلس خبرگان، جایگاه و مسوولیت این مجلس را بی نظیر، پر عظمت و بسیار برجسته خواندند و افزودند: مجلس خبرگان، در افکار عمومی، مجلسِ مردان دین و علم و تقوا است و باید به گونه‌ای عمل کرد که این اعتبار و حرمت و وزانت، همچنان در عمق جان ملت حفظ شود.

ایشان با تجلیل از شخصیت کم نظیر مرحوم آیت‌ا... مشکینی رییس فقید مجلس خبرگان، خاطرنشان کردند: ریاست آن روحانی پارسا بر مجلس خبرگان، حقا مایه اعتبار و وزانت این مجلس بود و ضایعه فقدان ایشان، کاملا احساس می‌شود.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، مرحوم آیت‌ا... مشکینی را مصداق فرمایشات امیر مومنان درباره عالمان متقی و پرهیزگار دانستند و افزودند:

بی توجهی به دنیا، شجاعت، صراحت، زمان‌شناسی و عمل به وظیفه از جمله خصوصیات آن عالم ربانی بود و آن فقید سعید از عمق روح و جان خود در خدمت اسلام و انقلاب قرار داشت و ما امروز به این ویژگی‌ها و خصوصیات نیاز مبرمی‌داریم.

رهبر انقلاب اسلامی‌انتخاب یک هیات رییسه خوب را در اجلاس اخیر خبرگان، حرکتی انصافا خوب و همراه با متانت و وزانت دانستند و افزودند: با اینکه دشمنان مایل نبودند موقعیت مجلس خبرگان در افکار عمومی‌حفظ شود، اما خبرگان مجموعه‌ای از سابقون انقلاب را برای اداره و مدیریت این مجلس انتخاب و وزانت خود را حفظ کرد.

ایشان انتخاب، حفظ و استمرار رهبری نظام را مهم‌ترین علت جایگاه بسیار برجسته و والای مجلس خبرگان دانستند و اضافه کردند: رهبری، نقطه اساسی نظام اسلامی‌است و مجلس خبرگان در جایگاه و مسوولیتی بسیار عظیم و بی نظیر، این نقطه اساسی و محور نظام را نصب می‌کند و هرگاه او دچار کمبود و آسیبِ شرایطِ رهبری شود به مردم اعلام می‌کند که رهبری باید تغییر کند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، حفظ جایگاه بی بدیل مجلس خبرگان را در افکار عمومی‌به حفظ اعتبار و حرمت و وزانت این مجلس منوط دانستند و خاطرنشان کردند: این مجلس به گونه‌ای عمل کند که تصمیماتش درباره رهبری برای مردم حجت باشد و مردم از اعماق دل و نه فقط از سر تکلیف قانونی، آن را بپذیرند که تحقق این امر بسیار مهم، به عملکرد متین و وزین خبرگان و استمرار اعتماد مردم به آنان بستگی دارد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به حساسیت و تلاش‌های مستمر دشمنان برای تضعیف مجلس خبرگان افزودند: در انتخابات دوره چهارم این مجلس، دشمنان همه کار کردند تا مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رای شوند، اما ملت با حضور گرم و پرشور خود، این ترفند را خنثی کرد که البته دشمنان باز هم به توطئه مشغولند.

رهبر انقلاب اسلامی‌جنجال و غوغای رسانه‌های بیگانه را درباره اجلاس دو روز گذشته مجلس خبرگان نشانه دیگری از استمرار فعالیت‌های خصمانه دشمنان برشمردند و افزودند: آنها سعی کردند این مجلس را مانند مجموعه‌های دیگر، اسیر جناح بازی و درگیر جنگ قدرت معرفی کنند و با جریان سازی جعلی یا تشدید برخی اختلاف سلیقه‌های طبیعی، جایگاه خبرگان را در چشم مردم از بین ببرند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در همین زمینه تاکید کردند: مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلکه میدان «معنویت، کار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب» است و همه اعضای مجلس خبرگان از جمله هیات رییسه محترم باید با توجه به این نکات مهم، مراقب گفتار و عملکرد خود باشند و تبلیغات خصمانه دشمنان را هوشیارانه خنثی کنند.

ایشان، با انتقاد شدید از همراهی برخی رسانه‌های بد اخلاق داخلی با تبلیغات دشمنان درباره مجلس خبرگان افزودند: مجلس خبرگان مجلسی پاکیزه و عرصه اتحاد کلمه است و به علت وظایف بسیار سنگین خود در موضوع رهبری، اصولا نمی‌تواند عرصه دعوا و جنگ قدرت باشد اما برخی رسانه‌های داخلی در یکی دو ماه اخیر، با تبلیغات دروغ دشمنان همراهی کردند که به آنها اخطار می‌کنم به حریم مجلس خبرگان نزدیک نشوند و این گونه بازی‌ها را در مسائل و مباحث دیگر دنبال کنند.

رهبر انقلاب اسلامی‌در بخش دیگری از سخنانشان، استمرار حاکمیت اصول و ارزش‌های اسلامی‌را بر حرکت کلی کشور، عامل اصلی موفقیت‌های نظام دانستند و با اشاره به ضرورت حمایت از قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه افزودند: قوه مجریه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارد و به یاری خداوند با اعتماد به نفس و تلاش خستگی ناپذیر، دوره درخشانی را سپری می‌کند که امیدواریم این تلاش‌ها به تدریج نتایج خود را در پیشرفت کشور نشان دهد.

ایشان به حمایت از روسای جمهور گذشته اشاره کردند و افزودند: رییس جمهور کنونی، مردی مومن، شجاع، پاک دست، معتقد به اصول، به شدت فعال و با پشتکار است و همه وظیفه داریم از قوای سه گانه و به ویژه دولت و رییس جمهور حمایت کنیم. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای اختلاف سلیقه را امری طبیعی دانستند و افزودند: انتقاد لازمه رشد و پیشرفت کشور است، اما با عصبیت و عصبانیت متفاوت است و باید همراه با دوستی و دلسوزی باشد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، با اشاره به ادامه توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان خاطرنشان کردند: ملت ایران در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب همیشه در معرض کینه استکبار بوده اما در مقابل توطئه‌ها ایستاده است بنابراین اگر قرار است در داخل کشور نوعی صف بندی و خط کشی انجام شود، باید حول محور حق و باطل و رویارویی نظام اسلامی‌با مستکبران و سلطه گران جهانی باشد.

ایشان آینده کشور را روشن و امیدبخش خواندند و با اشاره به هوشیاری و اعتماد به نفس نظام اسلامی‌در مسائل مختلف افزودند: ملت ایران همواره با عقل و تدبیر و شجاعت عمل کرده است و امروز نیز با همین ویژگی‌ها به حرکت رو به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

رهبر انقلاب اسلامی، انسجام اسلامی‌را نیاز حقیقی امت اسلامی‌برشمردند و خاطرنشان کردند: همه ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی‌باید با حفظ انسجام اسلامی‌مراقب باشند که توطئه‌های استکبار برای ایجاد تفرقه مذهبی، قومی‌و ملی در جهان اسلام به نتیجه‌ای نرسد.