وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برای گفت‌وگوی ایران و آمریکا درباره عراق تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر متکی افزود: این موضوع هم اکنون در پایتخت‌های دو کشور در حال بررسی است که در صورت تصمیم‌گیری جدید اعلام خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: همانطور که در مذاکرات گذشته اعلام کردیم، آمریکاییان اگر خواهان کاهش ناامنی در عراق هستند، باید در سیاست های گذشته و غلط خود تغییر ایجاد کنند.

متکی گفت: گفت‌وگوی ایران و آمریکا در عراق درباره ایجاد امنیت برای مردم و دولت قانونی عراق و بازگشت آرامش و ثبات در کشور عراق ادامه دارد.

وزیر امور خارجه درباره رایزنی های صورت گرفته، با روسیه برای ساخت کامل نیروگاه بوشهر گفت: براساس گفت‌وگوی اخیر صورت گرفته، مسوولان روسیه یکبار دیگر اطمینان دادند که متعهد به ساخت کامل این نیروگاه هستند و در سفر آقای پوتین به تهران در ماه آینده در این باره گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد شد.

متکی همچنین درپی تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه، طی تماس تلفنی با ولید المعلم، همتای سوری خود گفت‌وگو کرد‌.

به گزارش ایرنا، وی در این گفت‌وگو اقدام رژیم اشغالگر فلسطین را تلاش بی‌اثر به منظور تجدید روحیه نیروهای ارتش شکست خورده آن رژیم در مقابل مقاومت قهرمانانه ملت لبنان دانست.

وی با اشاره به ناکارآمدی چنین اقدامات نمایشی در پیشگیری از روند روبه زوال رژیم غاصب صهیونیستی بر همبستگی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت کشور دوست و برادر سوریه تاکید کرد‌.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این گفت‌وگو با تشکر از مواضع قاطع جمهوری اسلامی بر آمادگی کشورش درمقابله با هرگونه اقدام تجاوزگرانه از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد‌.