با اینکه قرار بود نظر نهایی درباره موضوع ساخته شدن فیلم زندگی رییس‌جمهور به کارگردانی الیور استون در جلسه هیات اسلامی هنرمندان اعلام شود، اما این موضوع همچنان محل بحث مشاوران رییس‌جمهور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمقدری، در سومین نشست ادواری هیات اسلامی هنرمندان در خانه هنرمندان ایران در این باره گفت: «ما هنوز به یک جمع بندی اصولی نرسیده ایم و وقتی همه راهکارها بررسی شد، نظرمان را به رییس‌جمهور اعلام می‌کنیم و در نهایت نظر ایشان مشخص می‌کند که استون می‌تواند فیلم بسازد یا خیر». مشاور هنری رییس‌جمهور درباره زمان دقیق اعلام نظر نهایی به دکتر احمدی‌نژاد گفت: «نکته‌ای که از روز اول وجود داشت این است که چقدر می‌توان به کار الیور استون اعتماد کرد. فکر کنم این دغدغه همه است. چرا که پس از گذشت حدود یک ماه و نیم، انتشار این خبر بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌ها و بین مردم به وجود آورده است.»

وی ادامه داد: «دو فیلم اخیر استون یعنی «اسکندر» و «مرکز تجارت جهانی» نشان می‌دهد او به هر حال یک آمریکایی است و خودش را جزو سردمداران فرهنگ و نظام آمریکا می‌داند. انتقاداتی هم که قبلا به آمریکا داشته، در جهت کمک به موجه جلوه دادن آن سیاست‌ها بوده است.

شمقدری با تشریح داستان فیلم «مرکز تجارت جهانی» افزود: «استون ادعا می‌کند یک فیلمساز مستقل است، ولی در این فیلم همان نظر و دیدگاه کاخ سفید درباره حادثه یازدهم سپتامبر را مطرح می‌کند. اگر او سناریو پشت پرده این حادثه را تشریح می‌کرد، آن وقت می‌توانستیم او را فیلمسازی مستقل بدانیم و به او اعتماد کنیم.»

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد شما به عنوان مشاور هنری رییس‌جمهور مخالف ساخت فیلمی درباره زندگی ایشان توسط الیور استون هستید، گفت: «نظر من زیاد تعیین کننده نیست و اینجا بیشتر مساله حق مردم و جناب احمدی‌نژاد مطرح است. وظیفه ما این است که تصویری صحیح از ماجرا به ایشان ارائه دهیم، ضمن اینکه همه مطبوعات و مردم می‌توانند در این باره به ما کمک کنند.»مشاور هنری رییس‌جمهور در پاسخ به اینکه آیا با وجود بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها، ممکن است ساخت فیلم «ماجراهای احمدی‌نژاد» به طور کل منتفی شود، گفت: «متاسفانه ما در هیچ مقطعی نتوانسته‌ایم به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم، ولی درباره استون هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم. به هر حال آدم‌ها تغییر می‌کنند. استون یک هنرمند است و فرض ما این است که در نهایت به او اعتماد می‌کنیم، ولی مهم نظر نهایی شخص رییس‌جمهور است.»سیدعلیرضا سجادپور هم در این باره گفت: «آقای احمدی‌نژاد با این کار مخالفتی ندارند. استون هم تیم فیلمسازی اش را معرفی کرده و نام فیلم را «ماجراهای احمدی‌نژاد» گذاشته است. این بدان معنا است که او به‌طور ضمنی شرایط ما را پذیرفته، اما همان‌گونه که آقای شمقدری گفتند باید با بررسی همه راهکارها، به نتیجه اصولی دست یافت.»

وی در پایان افزود: «طبیعی است سوژه‌ای مثل احمدی‌نژاد سوژه‌ای خاص و کم نظیر است، بنابراین امتیاز ساخت فیلمی در این باره هم امتیاز کمی نیست. استون هم‌اکنون در ویتنام به سر می‌برد و قصد دارد داستان ماجرای قتل عام ۴۰۰نفر از اهالی یک روستا در ویتنام توسط آمریکا را به تصویر بکشد.»