مدیرکل مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش گفت: وجود نهادهای متعدد صادرکننده مجوز آموزشگاه‌های آزاد در بروز تخلفات و مشکلات آموزشی و فرهنگی موثر است و صدور مجوز آموزش افراد زیر ۲۰سال برای اینگونه موسسات باید تنها از طریق وزارت آموزش و پرورش باشد. رضا مومنین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، خاطرنشان کرد: آموزش افراد زیر ۲۰سال در حیطه وظایف وزارت آموزش و پرورش است و معتقدیم تمامی آموزشگاه‌های آزاد آموزشی در این خصوص باید از این وزارتخانه مجوز فعالیت خود را بگیرند.

وی یادآورشد: با رایزنی‌ها و مکاتبات متعدد، وزارت ارشاد نظر آموزش و پرورش را پذیرفته و بر طبق تفاهمنامه‌ای که به امضای طرفین رسیده، از این پس وزارت ارشاد مجوزی را در این رابطه صادر نخواهد کرد و ارشاد اولین نهادی است که در این رابطه با آموزش و پرورش به توافق کامل رسیده است.

مدیرکل مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مجوز آموزشگاه‌های آزاد هم‌اکنون تنها از طریق این وزارت خانه و جهاد دانشگاهی صادر می‌شود و مشکلات موجود ما هم تنها با این نهاد است که همواره مجوز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را جهت توجیه اقدامات خود عنوان می‌کنند و در حال رایزنی جهت متقاعد کردن مسوولان این نهاد هستیم.

وی بر وجود یک کانال مشخص برای آموزش تاکید کرد و افزود: تعدد نگرش در حوزه آموزش آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت چراکه ملاحظات مختلف به صورت یکسان در نظر گرفته نمی‌شود و همین مساله زمینه بروز تخلفات و مشکلات بعدی را فراهم می‌کند.