وزیر کشور گفت: مذاکره برای استرداد گروگانگیران از یکشنبه در مرز ایران و پاکستان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس مصطفی پورمحمدی در حاشیه گردهمایی معاونان پشتیبانی و منابع انسانی استانداری‌ها در جمع خبرنگاران درباره نتایج پیگیری‌ها برای استرداد گروگانگیرانی که هم‌اکنون در پاکستان به سر می‌برند، گفت: هیاتی ظرف دو روز آینده به ریاست معاون وزیر خارجه به پاکستان اعزام خواهد شد و از روز یکشنبه مرزبانان در زاهدان مذاکراتی در این ‌باره داشته‌اند و اسناد حقوقی و قضایی برای باز پس‌گیری و استرداد گروگانگیران آماده شده است. بار ترافیکی در مهر ماه

وزیر کشور همچنین گفت: اول مهرماه، خواه‌ناخواه با بار ترافیکی روبه‌رو خواهیم بود، اما آرامش روانی شهروندان که از اثرات اقدامات دولت در حمل و نقل عمومی ایجاد می‌شود، بدون شک بیشتر خواهد بود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بیش از ۵هزار دستگاه اتوبوس از ۶هزار دستگاه تعهد شده تبصره ۱۳ در سال ۸۵ تحویل شده و بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر طبق قول خودروسازان تا اول مهرماه توزیع خواهد شد و به این ترتیب تعهدات ما کامل می‌شود.

وی درباره تدابیر ترافیکی اتخاذ شده برای آغاز سال تحصیلی جدید و پایان تعطیلات تابستانی اظهار کرد: ارتقای وضعیت قطارهای شهری، اتوبوسرانی، مسافربری‌های شخصی و تاکسیرانی‌ها که تاکنون ایجاد شده، زمینه‌های مناسبی را ایجاد کرده و قطعا مهرماه امسال بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود. پورمحمدی همچنین در مورد تاخیر در پرداخت سهم ۵/۱۷درصدی سهم شهرداری‌ها در خریداری اتوبوس توضیح داد: دولت یارانه مربوط به تهیه و توزیع بلیت اتوبوس‌ها که ۱۳۰تومان است را در سال گذشته پرداخت کرده و امسال نیز در حال توزیع این یارانه‌ها است.

وی افزود: قیمت تمام شده هر بلیت ۱۵۰تومان است که شهروندان ۲۰تومان آن را پرداخت می‌کنند و دولت موظف است، مابقی آن را به شهرداری بدهد.