معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: سال تحصیلی ۸۷-۸۶ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور ۳میلیون و ۳۰۰هزار دانشجو از روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود.

حسن خالقی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف پرهیز از طولانی شدن بیش از حد نیمسال‌های تحصیلی به دلیل مواجهه با تعطیلات رسمی کشور تغییر کرد. وی افزود: نیمسال اول سال تحصیلی جدید از ۲۰ شهریورماه آغاز و کلاسهای درس نیز ۱۰ دیماه پایان می‌یابد، همچنین آغاز دوره تابستانی سال تحصیلی جدید اول تیر ماه و پایان کلاس‌های درس ۲۳ مرداد ۸۷، تعیین شده است، پایان دوره نیز ۳۰ مرداد خواهد بود.

به گفته خالقی، این بخشنامه از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم برای تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله دانشگاههای سراسری، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی، موسسات علمی، تحقیقاتی و فناوری و دفتر مدارس عالی فنی و حرفه‌ای ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.

وی گفت: شهریه هیچ یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در سال‌جاری افزایشی نخواهد داشت و تا این لحظه نیز از سوی دانشگاه آزاد هیچ افزایش شهریه‌ای اعلام نشده است.