تمام خودروهای دولتی و خودروهای استیجاری در اختیار دولت به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف بنزین طی مدت سه‌ماه دوگانه‌سوز خواهند شد.

به گزارش شورای‌اطلاع رسانی دولت، براساس دستور‌العملی که دیروز نماینده ویژه رییس‌جمهوری‌ و رییس ستاد تبصره۱۳ قانون بودجه ۱۳۸۶به کلیه وزارتخان‌ه‌ها، استانداری‌ها، دستگا‌ه‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی ابلاغ کرد ، کلیه خودروهای‌استیجاری متعلق به دستگا‌ه‌های دولتی باید حداکثر تا سه‌ماه آینده از طریق شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت دوگانه‌سوز شوند. همچنین دستگا‌ه‌هایی که به‌هر دلیل تاکنون موفق به ثبت نامه خودروهایشان برای تبدیل شدن به دوگانه‌سوز نشده‌اند، می‌بایست فورا فهرست‌خودروهای مربوطه اعم از دولتی پلاک شخصی و شخصی متعلق به‌دستگاه‌عمومی را تنظیم و خودروها را به منظور تسریع در دوگانه‌سوز کردن آنها، به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت معرفی کنند.

این دستورالعمل باتوجه به پایان مهلت دستورالعمل اول مردادماه رییس ستاد تبصره ۱۳ در خصوص تعیین سهمیه بنزین مربوط به خودروهای دولتی و عمومی برای ثبت‌نام آنها به‌منظور دوگانه‌سوز شدن، درخصوص خودروهای استیجاری دستگا‌ه‌های دولتی و همچنین خودروهایی که اطلاعات آنها به پایگاه اینترنتی مربوط به ثبت نام وارد نشده، صادر شده است.