در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح ارائه کارنامه مدیران، معاونان و شهرداران مناطق شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر نرسید. به گزارش خبرگزاری مهر، در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که دیروز در صحن علنی شورا تشکیل شد خسرو دانشجو در مورد طرح ارائه کارنامه مدیران و مسوولان شهرداری خاطرنشان کرد: فلسفه پیشنهاد این طرح این است که مدیران به دقت مورد بررسی قرار گرفته و کارایی و توانایی شان مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار گیرد.

بیادی، عضو دیگر شورا نیز یاد آور شد: این طرح بحث تشکیلاتی بوده و عزل و نصب مدیران مربوط به مسائل اجرایی است و مربوط به شورا نمی شود. شهرداری در زمینه بررسی و ارزیابی عملکرد مدیران خود فعالیت‌های زیادی را انجام داده و در ابتدا باید توضیح شهرداری را در این مورد شنید و این طرح را باید در قالب یک نامه از شهرداری خواست و با فوریت آن مخالفیم.

بیادی افزود: عزل و نصب مدیران و سایر مسوولان هم‌اکنون در شهرداری قانونمند و نظام‌مند است و دستورالعمل‌های آن در شهرداری موجود است.محمد تقوی معاون حقوقی و پارلمانی شهرداری نیز در این رابطه به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: ابزارهایی از قبیل استیضاح، سوال و عزل بالاترین مقام شهرداری از ابزارهای قانونی شورا برای نظارت بر عملکرد شهرداری ا ست.

وی یادآورد شد: معاونان، مدیران، مدیران‌کل و شهرداران مناطق شهرداری حتی فراتر از طرح مصوب هیات‌وزیران در سال ۸۱ مورد ارزشیابی، ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند و به تمام مدیران در حوزه‌های مختلف نمره‌های محرمانه‌ای تعلق می‌گیرد که در بررسی فعالیت آنها بسیار موثر است.

پروین احمدی‌نژاد نیز خاطرنشان کرد: در این طرح، بحث عزل و نصب مطرح نیست و فقط بر به‌کارگیری یک سازکار نظام‌مند و یک سری اصول در این باره تاکید شده است و باید توجه داشت که نظارت جزو وظایف شورای شهر است.

مرتضی طلایی هم تصریح کرد: همه به نظارت شورا بر مدیریت شهرداری معتقدند و به نظر می‌رسد برای اطلاع نداشتن از مکانیزم موجود شهرداری در این خصوص یک خلا وجود دارد و پیشنهاد می‌کنم شهرداری مکانیزم خود را جهت بررسی به شورا

ارائه کند.حبیب کاشانی عضو دیگر شورای شهر هم تاکید کرد: کلیه نظامات و ضوابط در شهرداری وجود دارد و ملاک‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند و این مساله در بین مدیران مناطق در شهرداری کاملا مشهود است و بطور کلی مدیران شهرداری پس از گرفتن حکم رها نمی‌شوند و دائما مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار می‌گیرند.