دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: سازمان‌های بیمه‌گر ۵ماه است که مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد خود را پرداخت نکرده‌اند.

سعید واقفی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، گفت: سازمان تامین اجتماعی از خردادماه تاکنون مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است و از سوی دیگر سازمان بیمه خدمات درمانی نیز فقط تا فروردین‌ماه نسبت به پرداخت مطالبات عمل کرده‌ است و از آن زمان به بعد هیچ‌گونه پرداختی از سوی این سازمان انجام نشده است. دبیر انجمن داروسازان ایران خاطرنشان کرد: مسوولان سازمان‌های بیمه‌گر همواره مدعی هستند که تمامی پرداخت‌های آنان به مراکز طرف قرارداد بدون تاخیر و به روز است اما باید گفت این امر به هیچ عنوان صحت ندارد و ما همواره با این مشکل مواجه هستیم.

در همین رابطه، حاج‌ قاسم علی، مدیرکل خدمات‌درمانی سازمان خدمات درمانی به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت: تاخیر پرداخت‌های ما ۵ماه نیست. تاخیر پرداخت‌های سازمان خدمات‌درمانی به طور منطقی و طبیعی سه‌ماه است و داروخانه‌ها اسناد و نسخ پزشکی را تا پانزدهم هرماه به سازمان خدمات درمانی تحویل می‌دهند.

وی افزود: ما به دلیل دیرکرد تحویل نسخ از داروخانه‌ها و همچنین به دلیل طولانی شدن فرآیند بررسی نسخ به لحاظ قیمت، رعایت ضوابط و... با تاخیری سه‌ماه مطالبات داروخانه‌ها طرف خود را می‌پردازیم.وی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۲۰میلیارد تومان بابت داروهای سرپایی بیمه‌شدگان خود پرداخت می‌کنیم، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموعه ۱۷میلیارد تومان بابت اسناد مربوط به داروهای سرپایی هزینه شده است. این مبلغ با احتساب هزینه مربوط به داروی بیمه‌شدگان روستایی به ۲۲۰میلیارد تومان افزایش می‌یابد.گفتنی است، تلاش خبرنگار ما به منظور برقراری ارتباط با مسوولان تامین اجتماعی و انعکاس دلایل آنان در زمینه تاخیر مطالبات داروهای طرف قرارداد تا لحظه انتشار این خبر بی‌نتیجه ماند.