نگاه سوم- مجموعه تلویزیونی شکرانه که پیش از آن با نام وراء معرفی شده بود سریال ویژه شبکه تهران است که به مناسبت ماه رمضان در ۳۰قسمت تهیه و تولید شده است و قرار است هر شب از همین شبکه پخش شود. به گفته دست‌اندرکاران این سریال، «شکرانه» به دلیل محتوای خاصی که دارد حتی در شب‌های قدر نیز پخش می‌شود. سریال شکرانه کار معناگرایانه است که با موضوع حق‌طلبی و گرایش به حقیقت در طول داستان به مشترکات فرهنگی و اجتماعی ایران و تاجیکستان نظر داشته و شخصیت‌های سریال در پی پیشبرد موضوع داستان بدین موضوع می‌پردازد. در خلاصه داستان آمده است حامد جوانی تحصیلکرده است که در یک وضعیت بد مالی قرار می‌گیرد و پولی را از پدرش دریافت می‌کند که بعدها متوجه می‌شود این پول که مبلغ آن نیز زیاد است متعلق به شخصی است که پدرش به او مدیون است و در تاجیکستان به سر می‌برد. حامد به‌رغم مخالفت داماد خانواده به تاجیکستان می‌رود. شخص موردنظر فوت کرده اما حامد خود را مدیون می‌داند و پول را به دست دختر خانواده می‌رساند در همین میان علاقه‌‌ای نیز میان او و آن دختر تاجیکستانی به وجود می‌آید و...

در مجموعه تلویزیونی شکرانه ۱۴ نفر از هنرمندان تاجیکی که در تئاتر دارای سابقه فعالیت هستند بازی می‌کنند و همچنین بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حامد بهداد، عاطفه رضوی، حسن جوهرچی، مریم کاویانی و فرهاد قائمیان به ایفای نقش می‌پردازند. ترانه اول و آغازین این سریال نیز با شعری از مولوی (ای قوم به حج رفته کجایید...) و با صدای استاد دولتمند از خوانندگان مشهور تاجیکی و ترانه دوم از اهورا ایمان با صدای دکتر محمد اصفهانی ضبط شده است. منصور سهراب پور که به دلیل پیگیری امور تولید سریال شکرانه در تاجیکستان به سر می‌برد اظهار داشت: تصویربرداری مجموعه داستانی شکرانه مدتی است که آغاز شده و درحال حاضر در شهر دوشنبه تاجیکستان ادامه فیلمبرداری انجام می‌شود و در حال حاضر۹۰درصد این سریال فیلمبرداری شده است.

وی افزود: بودجه ارائه شده به سریال شکرانه متفاوت از دیگر سریال‌هایی که در ایران ساخته می‌شود، نیست و تنها ۱۰درصد به دلیل اقامت، حمل‌ونقل بیش از سریال‌های دیگر بودجه دریافت کرده است.

به گفته وی هیچ کار ویژه‌ای به لحاظ مالی دررابطه با سریال شکرانه انجام نشده است. تهیه‌کننده مجموعه داستانی شکرانه تاکید کرد: مشکل کمبود بودجه را در آغاز کار در کشور احساس کردیم و در تاجیکستان به جهت مالی هم دچار مشکل هزینه شدیم.

وی عنوان کرد: اگر در آغاز کار می‌دانستم که تا چه اندازه با مشکل بودجه مواجه می‌شود به هیچ عنوان سراغ این کار نمی‌رفتم. بودجه سریال چندان چشمگیر نیست و برابری می‌کند با سریال‌هایی که در درون کشور ساخته می‌شود.

سهراب پور اظهار داشت: متاسفانه در ارائه بودجه برای ساخت سریال «شکرانه» ناعادلانه برخورد شد. البته به شخصه تمهیدات دیگری را درنظر گرفتم تا سرعت کار بالا برود. به این معنا که گروه کاملا در اختیارسریال بود و خوشبختانه در حال حاضر با تمامی ‌عوامل در تاجیکستان به سر می‌بریم تا کار را به پایان برسانیم.