عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد پیشنهاد ادغام وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش به ایسنا گفت: مساله ادغام این دو وزارتخانه و یکپارچه کردن آن به عنوان یک وزارتخانه واحد، پیشنهادی است که در کمیسیون مطرح شده و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، کمیته‌ای را برای بررسی این پیشنهاد تشکیل

داده است. به گفته ابراهیم کارخانه‌ای، در این بررسی‌ها تجربه کشورهای دیگر نیز مورد نظر بوده و در حال حاضر بررسی‌ها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ این ادغام سبب می‌شود که آموزش و پرورش از نظر علمی و حال و هوای پرورشی بتواند خود را با وزارت علوم هماهنگ کند تا از حالت فعلی خود بیرون آمده و حالتی پویا و در راستای آموزش و پژوهش به خود بگیرد.

کارخانه‌ای با اشاره به این‌که در این پیشنهاد ادغام آموزش پزشکی مطرح نشده است، اظهار کرد: البته این پیشنهاد در حال بررسی است و این امکان هم وجود دارد که پس از نتیجه‌گیری، آموزش پزشکی را نیز جزو این ادغام در نظر بگیرد، اما در حال حاضر بررسی‌ها در کمیته تشکیل شده ادامه داشته و تا کنون نتایجی از این بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه نشده است.

کارخانه‌ای همچنین با اشاره به این‌که ایرادهای طرح کنکور که از سوی شورای نگهبان وارد شده بود برطرف شده و مجددا پس از تعطیلات مجلس در صحن علنی مطرح خواهد شد، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سه هفته گذشته این ایرادات را برطرف کرده و تصحیح لازم به عمل آمده است تا مجددا پس از رای‌گیری در صحن علنی به شورای نگهبان ارسال شود.