نایب‌رییس اول مجلس گفت ترجیح رییس‌جمهوری برای انتخاب وزرای نفت و صنایع همین دو سرپرستی است که برای این وزارتخانه‌ها معرفی کرده است.

محمدرضا باهنر رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دیدگاه خود در ارتباط با تغییراتی که از سوی رییس‌جمهوری در مورد وزرا صورت می‌گیرد تصریح کرد: به قول خود آقای رییس‌جمهوری دولت وی دولت اعجاب و تعجب‌ها است و خود ایشان نیز از همان ابتدا به وزرا اعلام کرده‌اند که با آنها پیمان نبسته‌اند که حتما چهار سال در مسوولیت قرار بگیرد و هیچ استدلالی وجود ندارد که آنها حتما چهار سال باشند. عملکردها را ارزیابی می‌کنند و باتوجه به ارزیابی عملکردها تصمیم می‌گیرد. وی افزود: البته نظر ما این است که اصولا تغییر یک سری هزینه دارد و تثبیت مدیریت یکسری منافع، باهنر تاکید کرد: برای جبران هزینه‌های تغییر، وزیر جانشین باید به اندازه وزیر قبلی دارای ظرفیت باشد و حتی بیشتر از وی ظرفیت و توانایی داشته باشد.

نایب‌رییس مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در مورد معرفی یکی از وزرا بین شما و آقای توکلی اختلافاتی ایجاد شده و شما و تعدادی از نمایندگان نظرتان روی یک فرد است و آقای توکلی و تعداد دیگری از نمایندگان نظرشان بر روی یک فرد دیگر گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

باهنر ادامه داد: چندی پیش دو نفر از نمایندگان یک برگه نظرسنجی را بین برخی نمایندگان در مورد انتخاب وزرای جدید منتشر کردند که البته من آن برگه را مشاهده نکردم ولی کاری که این دو نماینده انجام دادند تشکیلاتی و فراکسیونی نبود.

وی افزود: من فکر می‌کنم در فراکسیون اصولگرا در مجلس برای دادن رای اعتماد به وزاری معرفی شده وحدت به وجود خواهد آمد. رییس فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهوری با اعضای هیات رییسه مجلس برای معرفی دو وزیر جدید گفت‌وگویی انجام داده یا نه، گفت: هنوز گفت‌وگو و مشورتی صورتی نگرفته است وی تاکید کرد: قاعدتا رییس‌جمهوری در هنگام معرفی وزرای جدید مشورت‌هایی را با مجلس خواهند کرد ولی این مشورت‌ها هنوز شروع نشده است. باهنر همچنین در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره مکانیزه شدن انتخابات در سراسر کشور چیست، گفت: معتقدیم وزارت کشور و شورای نگهبان باید در چند حوزه این طرح را به صورت آزمایشی اجرا و بعد نتیجه آن را ارزیابی کنند. به نظر من در حال حاضر این امکان وجود ندارد که سراسر کشور انتخابات به صورت مکانیزه اجرا شود.