در جلسه اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، موضوع انتخابات در دستور کار قرار گرفت و با توجه به این که عملا اکثریت اعضای شورای هماهنگی در مجمع مشورتی حضور دارند و نیز در شکل‌گیری ستاد انتخابات نقش اصلی را داشته‌اند، تصمیم بر این شد که شورای هماهنگی کار موازی با این مجموعه انجام ندهد. علی تاجرنیا، رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پیشنهادی که از سوی ستاد انتخابات و مجمع مشورتی مطرح شد، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات براساس این‌که باید سعی شود در استان‌ها تمرکززدایی صورت بگیرد، با همکاری کمیته‌ استانی، ستاد انتخابات استان‌ها به شکل‌دهی شوراهای هماهنگی استان‌ها در فاصله کوتاهی می‌پردازد تا شوراهای هماهنگی استانی شکل بگیرد و بحث‌های اجرایی را بر عهده داشته باشد و نیز انتخاب کاندیداها به صورت منطقه‌ای از مجموعه شوراهای هماهنگی شکل بگیرد که طبیعتا نظارت آن با کمیته استان‌ها و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد بود.

تاجرنیا ادامه داد: تصمیمات و صحبت‌هایی که از سوی برخی دستگاه‌های مسوول و غیرمسوول درباره ردصلاحیت‌ها مطرح می‌شود، موضوع دیگری بود که مورد بحث قرار گرفت و شورای هماهنگی نگرانی خود را از این روند اعلام می‌کند. شرایط انتخابات باید به گونه‌ای باشد که انتخاب شونده و انتخاب کننده از آزادی کامل برخوردار باشند و کسانی که در چارچوب قانون امکان حضور در انتخابات را دارند، بتوانند از این امکان استفاده کنند.

وی افزود: شورای هماهنگی همچنین نگرانی خود را از به جریان افتادن مجدد برخی از پرونده‌های سیاسی که در گذشته شکل گرفته بود، ابراز می‌کند.