عضو هیات رییسه مجلس خبرگان گفت: در مجلس خبرگان رهبری هیچ‌کس به دنبال ریاست نیست و افرادی که وارد مجلس خبرگان می‌شوند همگی به قصد تکلیف آمده‌اند. سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره برگزاری جلسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: طبق قانون اساسی دو وظیفه به دوش خبرگان رهبری نهاده شده است که یکی از آنها انتخاب رهبر به هنگام خلا رهبری است. وی ادامه داد: دومین وظیفه‌ای که به عهده خبرگان رهبری گذاشته شده است، طبق اصل صد و یازدهم قانون اساسی این است که اگر رهبر در رابطه با شرایط نقصانی پیدا کرد یا مشخص شد از ابتدا انتخاب صائبی نبوده، تصمیم گیرنده در این رابطه مجلس خبرگان رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری در طول چهار دوره گذشته به هر دو وظیفه خود به نحو احسن عمل کرده است و در رابطه با وظیفه انتخاب رهبر، خبرگان رهبری در دوره اول بسیار زیبا و خداپسندانه عمل کرده‌اند. وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نشان داده‌اند که تنها شخصیتی هستند که لباس رهبری جامعه ما و امت اسلام بر قامتشان زیبنده است. خاتمی با اشاره به وظیفه دومی که بر عهده مجلس خبرگان رهبری است، گفت: مجلس خبرگان به وظیفه‌اش عمل کرده و تا جایی که بنده در دو دوره خبرگان در جریان هستم اعضای مجلس خبرگان به این باور رسیده‌اند که آنچه مربوط به مقام معظم رهبری است، طبق ضوابطی که در قانون اساسی بیان شده به خوبی آن وظایف صورت گرفته و بیش از آنچه قانون مشخص کرده رهبر معظم انقلاب به رسالت و وظیفه الهی شان عمل کرده‌اند. امام جمعه موقت تهران درباره انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری در اجلاس آتی این مجلس اظهار کرد: اعضای خبرگان رهبری در عمل نشان خواهند داد که انتخابشان، انتخاب الهی است و سیاسی نیست.

وی تاکید کرد: خبرگان مجموعه‌ای از نخبگان و فرهیختگان دین‌مدار کشور هستند که به دور از فضاها و جوسازی‌ها آنچه تکلیف‌شان است عمل خواهند کرد. عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: آنچه می‌خواهم به رسانه‌ها‌ عرض کنم این است که نگاهشان را به خبرگان تغییر دهند و بدانند مجلس خبرگان یک مجلس سیاسی نیست. خاتمی با تاکید بر اینکه در مجلس خبرگان رهبری هیچ کس به دنبال ریاست نیست، گفت: اینجا افرادی که وارد مجلس خبرگان شده‌اند به قصد تکلیف آمده‌اند و اگر ریاست تکلیف شد این بار را بدوش خواهند کشید.