محمدرحمتی وزیر راه و ترابری گفت: در ادامه سهمیه‌بندی بنزین در رابطه با گازوئیل، نه بحث سهمیه‌بندی بلکه منظم شدن و شناسنامه‌دار شدن مصرف آن خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در مدتی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شده، رفت و آمد وسائل نقلیه شخصی ۱۱‌درصد کاهش یافته است و در سطح جاده‌ها نیز هفت‌درصد کاهش ترافیک داشته‌ایم. در جاده‌ها به واسطه اینکه بخشی از حمل‌ونقل عمومی‌ افزایش داشته است، با کاهش تلفات در جاده‌ها روبه‌رو خواهیم بود. وی همچنین به لایحه دو فوریتی که دولت برای تخصیص بخشی از اعتبارات ناشی از صرفه‌جویی سهمیه‌بندی بنزین جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی به مجلس ارائه داد، اشاره کرده و خاطرنشان‌کرد: متاسفانه مجلس ‌ به فوریت این لایحه رای نداده است و دولت باید در این زمینه فکر دیگری بکند و شاید رایزنی بیشتری با مجلس انجام شود تا در بودجه سال آتی این مساله دیده شود. به هر حال امکان ندارد ما به حمل‌ونقل پایدار و مفید و اقتصادی ریلی دست پیدا کنیم، مگر اینکه منابع اعتباری مناسبی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، برای توسعه حمل‌ونقل ریلی تخصیص داده شود. اگر چنین نکنیم آیندگان ما را لعنت خواهند کرد که فرصت را از دست دادیم، زیرا هرگونه شروعی در حمل‌ونقل ریلی حداقل چهار، پنج سال زمان می‌خواهد تا نتایج آن ظاهر شود.

وزیر راه و ترابری درباره میزان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درباره هواپیمایی به جز «هما» سایر ایرلاین‌ها غیردولتی هستند و کار تا حدودی انجام شده است. درباره «هما» به شورای خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کردیم و مصوب هم کردند که هما در یک پروسه برای فروش آماده شود. البته این بستگی دارد که پروسه چه میزان طول بکشد و چقدر مشتری برای این کار پیدا شود که انشاء‌ا... به زودی دولت مصوب می‌کند و هما برای واگذاری به بخش‌خصوصی آماده می‌شود.

رحمتی درباره آزادراه تهران، شمال و آنچه برخی کندی پیشرفت طرح می‌خوانند نیز اظهار کرد: چینی‌ها فعال هستند و کشتی‌ها ماشین‌آلات سنگین خود را آوردند و در قطعه اول در حال کار هستند. به نظر ما چینی‌ها تا به حال به تعهداتشان خوب عمل کردند و قسمت آخرش هم که جاده چالوس است پیمان‌کاران ایرانی در حال کار هستند و آن هم پیشرفت مناسبی داشته و به اندازه بودجه و اعتبارات در حال کار هستیم. در دو قطعه وسط هم به تازگی در ملاقاتی که با معاون وزارت تجارت و اقتصاد چین داشتیم و وی ابراز تمایل کرد که چینی‌ها مثل قطعه اول با فاینانس کار را انجام دهند و من هم اظهار تمایل کردم که این دو قطعه را به پیمانکار چینی واگذار کنیم. مذاکرات آن در حال انجام است و به نظرم قرارداد قطعه دوم و سوم هم در پروسه چند ماهه‌ای می‌تواند منعقد شود.

وزیر راه و ترابری درباره تغییرات رخ داده در کابینه گفت: سعی می‌کنم در موضع وزیر راه برای این وزارتخانه حاشیه درست نکنم. کار ما به اندازه کافی سخت هست و حاشیه دارد که اگر اجازه دهید نظرم را درباره تغییرات اعلام نکنم. هرچه رییس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی‌ تصمیم بگیرد حتما درست و قانونی است و از اختیارات همه تصمیم‌گیرندگان است.