دفتر نشر معارف انقلاب با ارسال نمابری، اخبار منتشره در رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی را درخصوص کتاب «هاشمی‌رفسنجانی، کارنامه و خاطرات ۱۳۶۳ - به سوی سرنوشت» کذب و بی اساس خواند. به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: اخبار منتشره در رسانه‌های ارتباطی و پایگاه‌های اینترنتی در خصوص کتاب «‌هاشمی‌رفسنجانی، کارنامه و خاطرات ۱۳۶۳ - به سوی سرنوشت» بی‌اساس بوده و تکذیب می‌شود.

این ناشر آورده است: چاپ اول «به سوی سرنوشت» در اسفند ۱۳۸۵ به چاپ رسیده و در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد. چاپ دوم این کتاب نیز به بازار عرضه شده و اکنون چاپ سوم آن آماده و در کتابفروشی‌ها توزیع شده است.در این اطلاعیه آمده است: دفتر نشر معارف انقلاب درباره مطالب عنوان شده در کتاب به سوی سرنوشت و سایر کتاب‌های منتشره در اطلاعیه‌های بعدی اعلام نظر خواهد کرد.

در روزهای اخیر برخی خبرگزاری‌ها از جمع‌آوری و توقیف کتاب «به سوی سرنوشت» که مشتمل بر روز نوشت‌های هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۳ است خبر داده بودند. بخش‌هایی از این خاطرات که بیشتر مربوط فرمایشات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است، بحث‌ها و مجادلاتی را در پی داشته است.