رجا سید‌مظفر علی، کارگردان هندیِ فیلم ۲۵‌میلیون دلاری مولوی، برای پیدا کردن لوکیشن‌های این فیلم به شهر قونیه ترکیه سفر کرده است.

این فیلم که به زندگی مولانا جلال‌الدین محمد، شاعر و عارف بزرگ ایرانی می‌پردازد، در ترکیه و هندوستان فیلمبرداری می شود و قرار است در سراسر جهان به نمایش درآید. «کبیر هلمینسکی»، نویسنده مسلمان آمریکایی نوشتن فیلمنامه فیلم «مولوی» را بر عهده گرفته و «ویتوریو استورارو»، فیلمبردار ایتالیایی، مدیریت فیلمبرداری آن را انجام می‌دهد.

مظفر علی در‌این‌باره گفت: «ما فیلمبرداری فیلم مولوی را در منطقه سیله قونیه انجام می‌دهیم و دست‌اندرکاران فیلم در اینجا یک تیم ۱۲۰‌نفره هستند. فیلم بر‌اساس استانداردهای بین‌المللی فیلمبرداری و به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و چندین زبان اروپایی ترجمه می‌شود.»

مظفر علی در سفر خود به قونیه با طاهر آکیورک، شهردار این شهر ملاقات کرد تا مناطقی را برای فیلمبرداری این فیلم مناسب است، بررسی کنند.

برنامه این کارگردان این است که فیلمبرداری فیلم در قونیه را در طول ۲۵ تا ۳۰ روز به پایان ببرد.

به گفته این فیلمساز هندی، ساختن فیلم مولوی ۲۵‌میلیون دلار هزینه می‌برد و در سال ۲۰۰۸ به پایان می‌رسد.

آکیورک، شهردار‌ قونیه درباره فیلمبرداری این فیلم در قونیه اظهار داشت: «بخش مهمی از فیلم در قونیه فیلمبرداری می‌شود و این برای شهر ما به منزله موفقیت بزرگی است.»

او افزود: «نمایش این فیلم در سراسر جهان بسیار به سود قونیه است. این فیلم به جاذبه توریستی قونیه می‌افزاید، به ویژه در نزد کسانی که به مطالعات فرهنگی علاقه‌مندند.»

در سفر مظفر علی و گروه فیلمبرداری‌اش به قونیه، شهرداری این شهر، نسخه‌های اردو، ایتالیایی و فارسی «مثنوی» چاپ قونیه را به این گروه اهدا کرد.