نگاه سوم - فیلم‌های کمدی در حالی که در سینمای ایران با استقبال بهتری روبه‌رو بوده‌اند اما در این دوره اکران، از ‌استقبال چشمگیر بی‌بهره بوده‌اند.

فیلم سینمایی «کلاهی برای باران» سومین ساخته بلند سینمایی مسعود نوابی است. این فیلم داستان زندگی جوانی به نام ابی است که به طور اتفاقی در جریان خودکشی دختر جوانی به نام باران قرار می‌گیرد. تلاش برای نجات دختر اتفاقاتی را به همراه دارد.

رضا عطاران، فتحعلی اویسی، جواد رضویان، حدیث فولادوند، فلور نظری، ساناز کیهان و مهران غفوریان بازیگران «کلاهی برای باران» هستند. این فیلم از چهارشنبه ۲۴ مردادماه به اکران درآمده و پس از ۱۶روز نمایش در ۱۳ سینما ۱۲۴میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «قاعده بازی» سومین کار احمدرضا معتمدی است. این فیلم داستان تقابل دو خانواده ثروتمند و فقیر را در وجهی کمدی روایت می‌کند که از داشتن پدری مشترک باخبر می‌شوند. رازی که پدر خانواده سال‌ها از فاش شدن آن جلوگیری کرده است. داریوش ارجمند، جمشید هاشم‌پور، سعید پورصمیمی، اکبر عبدی، حمید لولایی، علیرضا خمسه، گوهر خیراندیش، فریده سپاه منصور، انوشیروان ارجمند، مهران رجبی، مریم سعادت، کیومرث ملک‌مطیعی و الناز شاکردوست بازیگران اصلی فیلم هستند. این فیلم از چهارشنبه ۱۷ مردادماه اکران شده و پس از ۲۴ روز نمایش در ۱۸ سینما ۱۷۲میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «نصف مال من، نصف مال تو» دومین ساخته وحید نیکخواه آزاد است که در ژانر کودک و نوجوان قرار می‌گیرد. فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که پنهانی دو زن گرفته است. او بعد از بروز مشکلاتی تصمیم می‌گیرد این موضوع را فاش کند که فرزندانش مانع این کار می‌شوند. در این فیلم که در بیست و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان همدان مورد استقبال قرار گرفت محمدرضا شریفی‌نیا، مریلا زارعی، فرهاد آئیش، شقایق فراهانی، شهره لرستانی، مریم امیرجلالی، بهزاد رحیم خانی، نادر سلیمانی، سهیلا گلستانی، ترلان پروانه، آلما اسکویی و رژان آریامنش بازی کرده‌اند.

«نصف مال من نصف مال تو» از چهارشنبه دهم مرداد اکران شده و پس از ۲۹ روز نمایش در ۱۸ ۲۹۰۵میلیون تومان فروش کرده است.

فیلم سینمایی «محاکمه» ساخته ایرج قادری از چهارشنبه سوم مرداد در سینماها اکران شده و پس از ۳۶ روز نمایش در ۱۷ سینما ۱۸۵۷میلیون تومان فروش داشته است.

«پاداش سکوت» سومین فیلم سینمایی مازیار میری که از چهارشنبه سوم مرداد به اکران درآمده، داستان رزمنده‌ای است که در زمان جنگ باعث کشته شدن یکی از همزرمانش به نام یحیی شده است. او پس از سال‌ها سراغ پدر یحیی می‌رود تا به او بگوید پسرش شهید نشده بلکه به دست او کشته شده است.

«پاداش سکوت» پس از ۳۶ روز نمایش در چهار سینما ۱۳۱میلیون تومان فروش داشته است.