محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری کشورمان روز سه‌شنبه هفته گذشته در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران خارجی و برخی خبرنگاران داخلی برگزار شد، تغییرات مکرر در کابینه را نوعی قالب‌شکنی در دولت نهم خواند و گفت: ملت ایران از این تغییرات خوشحال هستند. رییس‌جمهوری که به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تغییر و تحولات در کابینه به همین شکل ادامه خواهد داشت و آیا ایراد برخی کارشناسان مبنی بر اینکه این تغییرات نشان‌دهنده کارشناسی نبودن تصمیمات در تعیین افراد برای وزارتخانه‌های نفت و صنایع بوده است را می‌پذیرید، گفت: یکی از کارهای این دولت قالب شکنی است، ما هیچ اصلی نداریم که اگر کسی حکم گرفت تحت هر شرایطی چهار سال در آن پست بماند.

وی افزود: آنچه اصالت دارد حقوق ملت و پیشرفت کشور است، کار دولت به مانند یک تیم فوتبال است که به صورت گروهی کار می‌کند و رییس‌جمهوری مربی آن تیم است. هیچ بازیکنی نمی‌تواند بگوید زمانی که به میدان می‌رود باید نود دقیقه در زمین بازی کند. تیم فوتبال یک گروه است و باید هدفی را فتح کند. ممکن است در حین بازی آرایش‌ها عوض شود اما این به معنای کم تلاشی تعویض‌شدگان نیست، بلکه این به معنای آن است که تیم نیازمند انرژی و هماهنگی بیشتر است.

رییس‌جمهوری گفت: قبل از انتخابات نیز به مردم اعلام کردم که هیچ دلیلی ندارد افراد در کابینه جابه‌جا نشوند، البته این تغییرات معنایش این نیست که دولت از اول در چینش کابینه اشتباه کرده است.

وی گفت: تغییر و تحولات در دولت چیز بدی نیست بلکه این حسن دولت است، این تغییرات باعث شتاب بیشتر امور می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد با اعلام اینکه کشورهای منطقه آمادگی داشته باشند در آینده نزدیک با همکاری ایران، خلا قدرت منطقه‌ای را پرکنند،گفت: بسیاری از کشورها و همچنین ایران،پرونده هسته‌ای را بسته شده می دانند و برای مباحث حاشیه‌ای آن انرژی مصرف نمی‌کنند.رییس‌جمهوری افزود: در حالی که تمام گزارش‌های آژانس موکد آن است که هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است، اما مدیران ناصالح و قدرت‌ها با غرور در پشت تریبون‌ها قرار می‌گرفتند و می‌گفتند ما اجازه نمی‌دهیم ملت ایران از حقوق مسلم خود برخوردار باشد. احمدی‌نژاد اظهار کرد: بطوررسمی اعلام می‌کنم که از نظر ما موضوع پرونده هسته‌ای ایران خاتمه یافته است. احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز ایران، ایران هسته‌ای است به این معنا که چرخه کامل تولید سوخت را در اختیار دارد و در مسیر صلح‌آمیز حرکت می‌کند و فعالیت‌های خود را در چارچوب مقررات و حقوق قانونی خود سازماندهی کرده است. رییس‌جمهوری تصریح کرد: بسیاری از آنها با ما در تماس هستند. برخی از آنها می‌گویند خیال می‌کردیم که اگر ایران را تهدید کنیم ایران عقب‌نشینی می‌کند اما فهمیدیم که اشتباه می‌کنیم.خبرنگاری با اشاره به اظهارات یکی از مقامات جمهوری اسلامی مبنی‌بر آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا در تمامی زمینه‌ها از رییس جمهوری پرسید که آیا ایران حاضر به مذاکره با آمریکا در تمامی زمینه‌ها است ؟

احمدی‌نژاد با تاکید براینکه در کشور ما اظهار نظر آزاد است، گفت: سیاست‌های نظام توسط مسوولان مربوطه اعلام می‌شود.

رییس‌‌جمهوری تاکید کرد که به هیچ وجه احتمال اتخاذ تصمیم برای حمله به ایران در آمریکا وجود ندارد و اگر هم این تصمیم را بگیرند، قادر به اجرای آن نیستند.

رییس‌جمهوری گفت: ما مثالی داریم در فارسی که می‌گویند، «همان را که زاییدی بزرگ کن تا به بعدی برسد». احمدی‌نژاد افزود: مساله عراق و افغانستان را حل کنند. کسانی که سیاستمدار هستند با موهومات کار نمی‌کنند، با واقعیت کار می‌کنند.احمدی‌نژاد درباره از سرگیری رابطه سیاسی بین ایران و مصر گفت: من در امارات اعلام کردم اگر دولت مصر همین امروز اعلام آمادگی کند، به سرعت سفیر خود را اعزام می‌کنیم، یعنی هیچ مانعی نمی‌بینیم.احمدی‌نژاد افزود: این مساله از سوی دولت مصر پاسخ داده شد و قرار بر این شد که معاونان وزرای خارجه دو کشور با یکدیگر ملاقات کنند و بعد از آن وزرای خارجه با یکدیگر ملاقات کنند.

احمدی‌نژاد درباره تکمیل نیروگاه بوشهر نیز گفت: در سفر به بشیکک (اجلاس گروه شانگهای) آقای پوتین وقتی من را دید گفت که نیروگاه بوشهر طبق برنامه تمام خواهد شد.