مخبر فراکسیون مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا گرفتن اختلاف نظر درباره ایجاد خطوط پرسرعت در مسیر دپوی شرق ـ میدان آزادی، گفت: نمی‌گویم شورای عالی ترافیک نباید روی موضوع ترافیک اظهار نظر نکند ولی اگر شورای شهر و شهرداری تهران نتوانند در حد یک خط سریع‌السیر اتوبوس تصمیم‌گیری کنند، تاسف‌بار است. حسن مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، خطاب به متولیان شهری هشدار داد: نباید در مورد آماده‌سازی و توسعه خطوط پرسرعت اتوبوس‌رانی به ویژه در محورهای بسیار پرتردد قصوری شود. از مسوولان انتظار داریم خطوط پرسرعت اتوبوس‌رانی شهری با جدیت دنبال شود تا بار عظیم ترافیکی از دوش شهروندان تهرانی برداشته شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس، توسعه ناوگان تاکسیرانی شهر تهران را فاقد اولویت دانست و تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات رفت و آمدی مردم به ویژه در دو محور پرتردد دپوی شرق ـ میدان آزادی و میدان تجریش ـ میدان راه‌آهن این است که هزاران دستگاه تاکسی در این مسیرها تردد کرده و هر روز شهر را آلوده‌تر می‌کنند و این در حالی است که بارها تاکید کرده‌ایم، افزایش تعداد خطوط تاکسیرانی راه‌حل مناسب ترافیک شهر تهران نیست، بلکه ابتدا باید از اتومبیل‌های جمعی، منوریل و اتوبوس‌های گازسوز استفاده ‌شود. این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، وزارت کشور، شورای عالی ترافیک، شورای شهر و شهرداری تهران را خیرخواه مردم دانست و اظهار کرد: با وجودی که دستگاه‌های فوق خیرخواه مردم هستند ولی اختلافاتی درباره نحوه مدیریت کار وجود دارد که فراکسیون مدیریت شهری مجلس سعی خواهد کرد، دیدگاه‌های طرفین را به یکدیگر نزدیک کند.

مرادی با بیان این که به جز خط تهران‌پارس ـ میدان امام حسین (ع) بقیه خطوط اتوبوس‌رانی مبتنی بر شیوه‌های سنتی خدمات‌رسانی می‌کنند، یادآور شد: آن چه در نهایت موجب دلگرمی مردم، کاهش بار ترافیکی شهر تهران و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی می‌شود، ایجاد و توسعه خطوط پرسرعت اتوبوس‌رانی است.

باید از تجربه کشورهایی که چنین خطوطی را در ناوگان حمل و نقل شهری‌شان سالیان سال است به کار گرفته‌اند، استفاده کنیم.