نگاه سوم- داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران به عنوان رییس هیات داوران دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان انتخاب شد. دیگر اعضای هیات داوران شامل نان یو بازیگر چینی، لی چانگ دونگ کارگردان کره‌ای، گوران پاسکا جوویچ کارگردان صربستانی و کریستیلن مونگیو کارگردان رومانیایی هستند. هیات دوران جشنواره فیلم پوسان به بهترین فیلم بخش «جریان‌های نو» جایزه ۳۰هزار دلاری می‌دهد و در این بخش فیلم‌های اول و دوم از کارگدرانان آسیاسی حضور دارند. «داریوش مهرجویی» با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت وی در جشنواره پوسان در کنار داوری در این جشنواره، اظهار داشت: در این فستیوال، شش فیلم من به روی پرده می‌رود و امکان نمایش «سنتوری» هم در پوسان وجود دارد.

این کارگردان ادامه داد: ین جشنواره از اوایل اکتبر شروع می‌شود و من حوالی همان زمان به کره سفرخواهم کرد. وی افزود: بخش «جریانات نو» تنها بخش برای فیلم‌های تجربه‌گرای نسل جدید است که در آسیا به صورت رقابتی برگزار می‌شود و برای کشف استعداهای تازه فیلمسازی و سازندگان فیلم‌های اول و دوم، در این بخش «جریانات نو» جایزه ۳۰‌هزار دلاری برای هر سه کارگردان برگزیده اختصاص می‌یابد.

مهرجویی همچنین از برگزاری بزرگداشت خود در جشنواره پوسان خبر داد و گفت: علاوه بر داوری در پوسان، در یک بخش مجزا نیز این جشنواره چند فیلم از مجموعه کارهای من را نمایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در این برنامه قرار است: فیلم‌های گاو، هامون، بانو، سارا، درخت گلابی و بمانی به نمایش درآید. مهرجویی در مورد امکان نمایش آخرین کار خود (سنتوری) در پوسان، افزود: امکان نمایش «سنتوری» در این فستیوال وجود دارد اما اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم.