احمدی‌نژاد با درخواست استون موافقت کرد

نگاه سوم - الیوراستون کارگردان آمریکایی که دو بار از طریق مدیر تبلیغاتی‌اش درخواست فیلمی مستند از زندگی احمدی‌نژاد داده بود در نشست خبری رییس‌جمهور با خبرنگاران پاسخ مثبت دریافت کرد. رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی که آیا شما تقاضای ساخت فیلم توسط الیوراستون را از زندگی شخصی‌تان را رد می‌کنید، گفت: به طور اصولی مخالفتی با ساخت فیلم ندارم ولی چارچوب آن باید با همکاران ما هماهنگ شود.وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه شما جذابیت شخصی خود را در چه می‌بینید، اظهار داشت: من به خودم هیچگاه فکر نمی‌کنم و یک عضو کوچک از ملت ایران هستم و خود را زبان و بیان ملت ایران می‌دانم. ملت ایران ملتی بزرگی با فرهنگ و با تمدن است و از این جهت خود را بسیار پرجاذبه می‌دانیم.

با توجه به صحبت‌های احمدی‌نژاد، تصمیم‌گیری در این باره را به همکاران خود (جواد شمقدری و حسین کلهر) واگذار کرده است. جواد شمقدری در واکنش نسبت به این موضوع اعلام کرده بود: نکته‌ای که وجود دارد باید روی نیت واقعی الیور استون اطمینان پیدا کنیم چون ساخته‌های این کارگردان حتی آنهایی که معترض به بخش‌هایی از حاکمیت آمریکایی بوده، در نهایت در خدمت نظام آمریکا بوده است خصوصا در فیلم‌های اخیرش که این قضیه به صورت آشکار دیده شده است. این در حالی است «الیور استون» ساخت فیلم جدیدی با همکاری بروس ویلیس با موضوع قتل عام «مای‌لای» در جریان جنگ ویتنام را در دست دارد. ویتنام برای استون حوزه‌ای آشنا است. او پیش از این دو فیلم برنده اسکار «جوخه» و «تولد چهارم ژوئیه»، همین طور فیلم «بهشت و زمین» را در این حوزه کار کرده است.

استودیو یونایتد آرتیستس برای تولید این پروژه که ۴۰میلیون دلار صرف ساخت آن می‌شود، در حال مذاکره است. استون اخیرا در حال تحقیق برای ساخت فیلمی بلند درباره تلاش آمریکا برای دستگیری اسامه‌بن‌لادن بود، اما پس از گفت‌و‌گو با تام کروز و بولاواگنر، دو شخصیت مطرح این شرکت تصمیم گرفت ابتدا پروژه «پینک ویل»، یک توصیف نظامی برای منطقه مای‌لای را به تصویر بکشد.