سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به اظهارات اخیر کروبی و انتقاد وی از برخی گروه‌های اصلاح طلب، اظهار کرد: اصلاحات ضرورت هر کشوری است و اعتماد ملی، دبیرکل و اعضای آن در این چارچوب حرکت خواهند کرد و از هیچ‌گونه کمکی به این طیف دریغ نخواهند کرد. اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: متاسفانه رسانه‌های طیف مخالف اصلاح طلبان با زیر پا گذاشتن اصل امانتداری و عدم‌رعایت اخلاق حرفه‌ای، اظهارات اخیر کروبی را به نفع جریان خود تفسیر کرده‌اند و این برای آن جناح بهانه خوبی بود تا روی نقاط ضعف کنونی دولت نهم و مجلس هفتم سرپوش بگذارند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس و عضو فراکسیون اقلیت اظهار کرد: جریان رقیب اصلاحات بداند که با انجام چنین بد اخلاقی‌های سیاسی نمی‌تواند ضعف‌های خود به خصوص در حوزه اقتصادی را پنهان کند.

وی افزود: برخی رسانه‌ها با پیش گرفتن رویه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در تحریف مصاحبه و خبرها قصد دارند در انتخابات آتی، بار دیگر متوسل به این شیوه به نفع اصولگریان شوند و در بیان گفته‌ها، محتوا و نتیجه‌گیری با یک نوع بد اخلاقی سیاسی خبرها را مصادره به مطلوب کنند.

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز گفت: متاسفانه برخی جریان‌ها و رسانه‌ها می‌خواهند وانمود کنند که هر اختلاف‌نظری درون جبهه اصلاحات به معنای دعوا، خصومت و کشمکش است که این یک تحلیل بچگانه، عوامانه و ساده‌لوحانه است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: اگر دو شخصیت درون جبهه اصلاحات با هم اختلاف سلیقه داشته باشند، این به معنی دعوا بین آنها نیست و بسیار طبیعی است که افراد نسبت به عملکرد یکدیگر انتقاد داشته باشند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه «در گذشته گلایه و شکوه‌هایی از برخی تندروی‌ها و حرکت‌های افراطی در جریان اصلاح‌طلب وجود داشت»، افزود: درست است که حزب اعتماد ملی تصمیم ندارد که سرنوشت خود را با احزاب دیگر گره بزند و ائتلاف را بپذیرد‌، اما این به معنای اختلاف نیست و قطعا اکثریت کاندیداهای حزبی ما مورد‌حمایت عموم گروه‌های اصلاح‌طلب است و برعکس.وی با بیان اینکه «امروز برخی گروه‌ها تبلیغ می‌کنند که بین شخصیت‌های بزرگ اصلاح‌طلب، اختلافات اساسی وجود دارد»، گفت: این یک دروغ محض است. خاتمی، کروبی، میرحسین موسوی،‌ هاشمی رفسنجانی و موسوی خوئینی‌ها و سایر بزرگان جریان اصلاح‌طلب با هم متحد، رفیق و صمیمی هستند، هرچند که ممکن است اختلاف نظر هم داشته باشند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز سخنان اخیر خود را در باره‌ جریان اصلاحات و برخی اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان عامل ایجاد تفرقه در بین این جریان ندانست و گفت: حرف من این است که چرا برخی عملکردها و اشتباهات گذشته‌ اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هفتم یا ریاست جمهوری نهم مورد آسیب‌شناسی قرار نگرفت تا چنین اشتباهاتی در آینده تکرار نشود.

وی با تاکید بر اینکه «من در میان جریان اصلاحات با هیچ فرد و گروهی اختلاف ندارم اما ترجیح می‌دهم در انتخابات با آرم و تابلوی حزب اعتماد ملی وارد شویم»، افزود: معتقدم باید در جریان اصلاحات به تفاهم برسیم، البته نمی‌گذارم کاری را ما به انجام برسانیم و چند نفر هر زمان که تمایل داشتند کافه را به هم بریزند.