محمدرضا جعفری‌جلوه معاونت سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ضیافت شامی با حضور داوران جشن خانه سینما حاضر شد. در این مراسم پرویز پرستویی دبیر یازدهمین جشن خانه سینما گفت: در ابتدا می‌خواهم از حضور آقای جعفری جلوه در این جشن که حامی آن هستند تشکر کنم چون ایشان تا به حال کمک زیادی به برگزاری این جشن کرده‌اند و امیدوارم با حضورشان شاهد تحقق شعار وحدت و مهربانی در این جشن باشیم.

در ادامه، محمدرضا جعفری‌جلوه گفت: از اینکه توفیق یافتم در این شب خدمت داوران عزیز این جشن ملی - که در سینما تداوم دارد و با رویکردهای متعالی راه را به سوی یک سینمای ارجمندتر می‌رساند- حاضر شوم، بسیار مشعوفم. وی در ادامه، ضمن تشکر از داوران و دبیر این جشن از این بابت که نتوانسته زودتر در این جمع حاضر شود عذرخواهی کرد.

وی تصریح کرد: امروز پیش از هر زمانی، سینمای ما نیازمند فضایی متین، آرام و دور از چالش‌ها و تنش‌های سیاسی است که همه خوب می‌دانیم این مشکلات و فضا، تا چه حد می‌تواند به سینمای ایران ضربه بزند.

جعفری جلوه در ادامه افزود: سینمای ما امروز به‌‌رغم همه موفقیت‌هایی که در جهان کسب کرده و جایگاه رفیعی را به‌دست آورده، اما به لحاظ اقتصادی و صنعتی، در جایگاه خود قرار ندارد و همت بلندی را برای دست یافتن به این جایگاه می‌طلبد. وی تصریح کرد: در این شرایط، هیچ چیز بهتر از متانت نیست که این را به صورت همزمان در قول و عمل دوستان می‌بینیم.

معاونت سینمایی در پایان افزود: به قدر مقدور و به حد توان در حضور شما هستم تا به آنچه می‌خواستیم دست یابیم تا همدلی و وفاق در پیش باشد و راه فردا هموارتر شود.