دنیای اقتصاد- خبر آزادی گروگان‌های ایرانی در دست اشرار، در حالی از سوی فرمانده نیروی انتظامی ایران به شکل رسمی تایید شد که خبرهای متناقضی در مورد تعداد گروگان‌ها و چگونگی آزادی آنها از سوی مقامات آگاه در پایگاه‌های خبری کشور قرار گرفت. اسماعیل احمدی مقدم، فرماده ناجا در این باره گفت: با تلاش دولت پاکستان و با کشته شدن ۲تن از اشرارو دستگیری ۱۵نفر دیگر، ۲۱گروگان ایرانی آزاد شدند. از سوی دیگر مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی از اقدامات لازم برای بازگرداندن گروگان‌های ربوده شده و تحویل به مرزداران ایرانی خبر داد. در عین حال محمد غفاری، فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح در استان سیستان و بلوچستان به خبرگزاری مهر گفت: گروگان‌ها توسط نیروهای امنیتی و انتظامی از مرزهای پاکستان وارد ایران شدند.

از سوی دیگر اسماعیل احمدی‌مقدم در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بنا بر اعلام پلیس پاکستان و مسوولان مرزی این کشور، ایرانیان گروگان گرفته شده در حال انتقال به کویته مرکز بلوچستان هستند. وی، با اعلام اینکه آمار دقیقی از تعداد گروگان‌ها نداشتیم، ادامه داد: ایجاد اختلافات قومی و ناامن جلوه دادن منطقه تجاری چابهار برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری و اقتصادی از انگیزه‌های اشرار بوده است.

وی افزود: دولت پاکستان برای تامین امنیت مرزهای خود بیشتر توجه خود را بر مرز این کشور با هند و افغانستان متمرکز کرده و مرزهای این کشور با ایران را امن می‌داند. احمدی مقدم تاکید کرد: همین امر نیز موجب شده که این مرزها به محل امنی برای اشرار فراری از سوی ایران تبدیل شوند. وی، تقویت مناسبات مرزی با کشورهای همجوار به خصوص پاکستان را در کاهش میزان ناامنی در مرزهای کشور موثر خواند.