پایان غائله هواپیما ربایی
ماجرای ربودن یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ترکیه که شایع شده‌بود ربایندگان آن درخواست فرود در ایران یا سوریه را کرده‌اند، با تسلیم هواپیماربایان به پایان رسید. این هواپیما که متعلق به خطوط هوایی
«اطلس جت» ترکیه بود و صبح دیروز از قبرس به سوی ترکیه پرواز کرده بود، به وسیله دو مرد مسلح ترک و سوری ربوده شد. ساعتی پس‌از انتشار این خبر، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: ایران اجازه فرود این هواپیما را در تهران نمی‌دهد.
هنگامی که خلبانان، برای سوخت‌گیری، هواپیما را در فرودگاه آنتالیای ترکیه فرود آوردند، برخی مسافران موفق به فرار از چنگ مردان مسلح و خروج از هواپیما شدند.پس از آن بود که ربایندگان نیز خود را به مقامات فرودگاهی تسلیم کردند و بدین ترتیب ماجرای این هواپیماربایی که در یک جنجال رسانه‌ای به ایران مرتبط شده بود، به طور مسالمت‌آمیز پایان یافت.

پس از ربودن هواپیمای ترکیه و درخواست فرود در تهران یا دمشق
هواپیمارباها تسلیم شدند
دنیای اقتصاد - یک فروند هواپیمای خطوط هوایی «اطلس جت» ترکیه صبح دیروز در حالی که از قبرس به سوی ترکیه در حرکت بود به وسیله مردان مسلح ربوده شد.
به گزارش آسوشیتدپرس این هواپیما که از بخش ترک‌نشین قبرس راهی استانبول بود به وسیله دو مرد مسلح که یک بمب را به همراه داشتند ربوده شد. این هواپیما در زمان اعلام ربوده شدن دارای 136مسافر بود. ربایندگان که خود را از اعضای گروه القاعده معرفی کردند، درخواست خود را تغییر مسیر هواپیما به سمت یکی از دو کشور ایران یا سوریه اعلام کردند.
با این حال خلبانان، هواپیما را در فرودگاه آنتالیا فرود آوردند. برخی از مسافران در فرودگاه آنتالیا موفق به فرار شدند. یکی از مسافران که توانسته بود خود را از داخل هواپیما نجات دهد به تلویزیون NTV ترکیه گفت: هواپیماربایان در حال آزاد کردن یک گروگان زن از در خروجی قسمت جلو هواپیما بودند که بقیه مسافران توانستند از در عقب فرار کنند.
مقارن ظهر دیروز تونکای دوگانر مدیرعامل شرکت خصوصی هوایی اطلس‌جت به آسوشیتدپرس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تنها 9مسافر به همراه خدمه هواپیما همچنان در اختیار هواپیماربایان باشند و بیشتر مسافران موفق به فرار و خروج از هواپیما شده‌اند. گزارش مسافران بیانگر این است که هواپیماربایان دو نفر بوده‌اند با این حال مقامات امنیتی عنوان کردند که دقیقا مشخص نیست چه تعداد هواپیماربا در این عملیات تروریستی شرکت داشته‌اند. در همین حال در ساعت 20/11دیروز خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام سازمان هواپیمایی کشوری گزارش داد، درخواست هواپیمارباها به تهران رسیده است و مسوولان در حال بررسی آن هستند. این مقام مسوول که نام او عنوان نشده است، اظهار کرد که تنها با دستور شورای امنیت ملی باند فرودگاه برای فرود این هواپیما آماده خواهد شد. خبرگزاری ایسنا دقایقی بعد به نقل از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گزارش داد که در شرایط عادی فرودگاه‌های کشور به روی هواپیمارباها بسته است. اصغر کتابچی با بیان این مطلب افزود: در این رابطه مساله‌ای به شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ نشده است. همچنین یک مقام مسوول در سازمان هواپیمایی کشوری درخواست هواپیمارباها از ایران برای ورود به کشور را کذب خواند. این هواپیماربایی سرانجام در ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی با تسلیم شدن دو هواپیماربا و آزادی تمامی خدمه و مسافران بدون هیچ حادثه‌ای پایان یافت. یکی از مسافران به شبکه العربیه گفت: این ربایندگان به زبان عربی و گاهی انگلیسی صحبت می‌کردند و هدف از اقدام خود را اعتراض به سیاست‌های آمریکا در منطقه اعلام کرده‌اند.