براساس تصویب کمیسیون وظیفه عمومی نیروی انتظامی از هفته جاری با به کار گیرندگان دولتی و خصوصی مشمولان غایب و سربازان فراری در کشور با شدت بیشتری برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به دستگیری و ناامن کردن اجتماع برای مشمولان غایب و سربازان فراری از هفته جاری، گفت: با توجه به ابلاغیه اخیر فرماندهی ناجا، کلیه نیروهای انتظامی اعم از پلیس راه، اداره اماکن و ایستگاه‌های ایست و بازرسی موظفند از هموطنان مدارکی دال بر روشن شدن وضعیت خدمت وظیفه عمومی آنها درخواست کنند که در صورت نداشتن، با این گونه افراد برخورد می شود. رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با تاکید بر این که همراه داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت الزامی است، افزود: تمامی هموطنان باید در هنگام مسافرت و مراجعات خود به مراکز و نقاط مختلف کشور کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی موسسات دولتی و خصوصی حق به کارگیری مشمولان غایب را ندارند، در غیر این صورت برابر مقررات با آنان برخورد قانونی صورت گرفته و به مراجع قضائی ارجاع داده خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس در کمیسیون وظیفه عمومی نیروی انتظامی برخورد قاطع با به کار گیرندگان مشمولان غایب و سربازان فراری (دستگاه‌های دولتی و خصوصی) از هفته جاری آغاز خواهد شد.