ایرنا- آنتونی کوردسمن، یکی از اعضای مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل آمریکا با حمله به مخالفان فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای خاورمیانه گفته است، فروش تسلیحات به خاورمیانه برای منافع بلندمدت واشنگتن در آن منطقه ضروری است.

وی افزوده است: ما هم‌اکنون در جهانی ایده‌آل زندگی نمی‌کنیم که نیازی نباشد آمریکا برای حفظ نفوذ خود در خاورمیانه از فروش تسلیحات به عنوان یک ابزار استفاده نکند. کوردسمن در مقاله‌ای که روز پنجشنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت: آن دسته از افرادی که کنگره را تحت فشار قرار داده‌اند تا پیشنهاد دولت بوش برای فروش ۲۰میلیارد دلار تسلیحات به عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس را رد کنند باید، در دنیای واقعی گام نهند.

به نوشته این تحلیلگر آمریکایی، واشنگتن در خاورمیانه منافعی بلند‌مدت و استراتژیک دارد. بیش از ۶۰درصد ذخایر اثبات شده نفت و گاز طبیعی جهان در خلیج‌فارس است و اقتصاد جهانی و بخشی از تمامی مشاغل در آمریکا به تلاش برای حفظ ثبات در منطقه و در جریان بودن صادرات انرژی وابسته است.

وی مدعی شده است: واشنگتن نباید سعی کند بدون متحدان خود در منطقه خلیج فارس امنیت ایجاد کند و عربستان تنها همکار و قدرت نظامی در منطقه است که می‌تواند ایران را مهار کند.