رییس ستاد برگزاری کنگره‌ یازدهم سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از اصلاح اساس‌نامه، ارایه گزارش شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از مراحل اصلاح مرامنامه این تشکل به همراه تصویب راهبردهای اجرایی و تشکیلاتی و تعیین راهبردهای کاربردی و عقیدتی این تشکل در سال آینده به عنوان دستور کار یازدهمین کنگره تشکل متبوعش نام برد. به گزارش ایسنا‌، علی باقری با اشاره به زمان آغاز به کار مجدد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از سال ۷۰ و همزمان با دریافت مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انجام شد، گفت: از سال ۷۰ تا ۸۲ سازمان مجاهدین شش کنگره را برگزار کرد که به واسطه‌ محدود و بسته بودن سازمان، این کنگره‌ها پوشش رسانه‌ای پیدا نکردند. همچنین در حاشیه این جلسه، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز درباره هماهنگی این تشکل با ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: مجمع محور ائتلاف است و تلاش می‌کند که ائتلاف شکل بگیرد و تشکیلاتی که محور ائتلاف باشند حتما با ائتلاف حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، موسوی لاری درباره برگزاری انتخابات مکانیزه ابراز عقیده کرد: با توجه به پیشینه این موضوع، شورای نگهبان مطمئنا اجازه نمی‌دهد انتخابات مکانیزه برگزار شود، ما حتی یک بار تا چاپ تعرفه هم پیش رفتیم، اما سه روز پیش از برگزاری انتخابات شورای نگهبان پشیمان شد. از سوی دیگر، دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز گفت: اگر بتوانیم انتخاباتی آزاد داشته باشیم، این پیروزی اصلاح‌طلبان است، فارغ از این‌که اکثریت را کسب کنند یا نه، چراکه در انتخابات آزاد به هر حال همواره یک گروه برنده و یک گروه بازنده هستند.

محمدرضا خاتمی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد و اظهار نظرهای اخیر برخی مسوولان بررسی صلاحیت‌ها با تاکید بر این‌که وجدان اجتماعی عمل خلاف قانون را قبول نمی‌کند، ادامه داد: آن چه اهمیت دارد شرایط اجتماعی و سیاسی کشور است. وی درباره حضور چهره‌های ناشناخته‌تر در انتخابات مجلس اظهار کرد: این خط تبلیغی است که برخی ایجاد کرده تا ما بپذیریم درون اصلاح‌طلبان افرادی مجرم و تندرو وجود دارند، در حالی‌که اکثریت اصلاح‌طلبان چه در مجلس و چه در دولت، نیروهای خدمتگزار، صدیق و وفادار به اصل انقلاب اسلامی هستند.