وزیر کشور با بیان اینکه قانون اساسی مبنای رفتار سیاسی ما است و امکان فعالیت برای همه احزاب و تشکل‌ها را فراهم کرده است، گفت: دانشمندان انتقاداتی از نظام‌های مردم‌سالار دارند، اما به‌رغم آن، نظام مردم‌سالاری را بهترین دستاورد بشری در حوزه‌ تعاملات سیاسی می‌دانند. به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در هجدهمین همایش فصلی خانه‌، اظهار کرد: ما نیازمند ارائه‌ مدل سیاسی هستیم که از عیب‌ها و کاستی‌ها مبرا باشد. تلقی من این است که آنچه در تاریخ سیاسی ما و سنت سیاسی ما است، برطرف‌کننده‌ معایب نظام‌های مردم‌سالار است. احزاب باید در این حوزه به پرداخت و بازشناسی قوی‌تری در رابطه با نظام‌های سیاسی بپردازند. پورمحمدی گفت: خانه احزاب در دولت گذشته شکل گرفته است و من سوابق آن را در چند سال گذشته بررسی کرده‌ام، فکر می‌کنم اقدام مناسبی صورت گرفته است. وی افزود: یارانه‌هایی برای احزاب در نظر گرفته شده است و من مدافع در نظر گرفتن یارانه هستم. ضمن اینکه اقتصاد فعالیت سیاسی را با صرف یارانه نمی‌توان پذیرفت. پورمحمدی تاکید کرد: من خود به فعالیت حزبی باور و اعتقاد دارم و به آن عمل هم می‌کنم، اما آن را به جامعه دیکته نمی‌کنم. جامعه با نشاط و فعالی داریم که نمی‌شود چیزی را به آن دیکته کرد.

همچنین دادستان کل کشور در این جلسه با بیان اینکه همه در برابر هم حقوق و وظیفه‌ای دارند، گفت: در این دایره همه باید به نحو احسن مسوولیت‌شان را انجام دهند و عذر هیچ‌کس پذیرفته نیست. هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشد. هر کس باید به اندازه‌ وسعش تلاش کند.

وی افزود: احزاب باید در انتخابات حضوری آگاهانه و فعالانه داشته باشند. دری نجف‌آبادی اظهار کرد: باید به حکومت برای انجام امور کمک کرد، حکومت نیز موظف است به افراد کمک کند.

وی افزود: احزاب باید در انتخابات حضوری آگاهانه و فعالانه داشته باشند. احزاب باید تلاش کنند حضور مردم در انتخابات وسیع‌تر و پررنگ‌تر شود تا بار دیگر نشان دهیم جمهوری اسلامی برخاسته‌ از متن مردم است. در این جلسه شکوری راد عضو جبهه مشارکت از دادستان کل کشور پرسید: در انتخابات گذشته مجلس، من رد صلاحیت شدم، دلایل را تاکنون به من نگفته‌اند و حتی دعوت نشده‌ام که به طور خصوصی نیز چیزی به من گفته شود. دادستان کل کشور نیز در پاسخ به این پرسش و پرسش‌های دیگر در رابطه با روند تایید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان حتما باید ادله‌ خود را در رد صلاحیت کاندیداها حتی خصوصی و دوستانه بیان کند و کاندیدای رد صلاحیت شده باید امکان دفاع از خود را داشته باشد. ممکن است بعضی مواقع بحث‌های سیاسی پررنگ شود، آقای شکوری مثل برادر ما است و خودشان بهتر می‌دانند.