وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: آمریکا در تلاش برای‌ ایجاد اختلاف میان‌ کشورهای اسلامی به منظور جلوگیری از شکل‌گیری انسجام اسلامی در منطقه‌ است.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سرتیپ دوم پاسدار «مصطفی محمدنجار» که‌ در جمع وابستگان نظامی ایران در خارج از کشور سخن می‌گفت، افزود: آمریکا برای تحقق این راهبرد همه ‌ابزار و امکانات سیاسی، امنیتی‌، اقتصادی و تبلیغاتی خود را بسیج کرده‌ است. وی تصریح ‌کرد: شکست آمریکا در عراق با وجود هزینه سنگینی که برای ملت آمریکا داشت، نه تنها دستاوردی برای هیات‌حاکمه جنگ‌طلب آمریکا در پی نداشته است، بلکه‌موجب شده حمایت افکار عمومی داخلی را از دست بدهند، طرح خاورمیانه جدید آنها بایگانی شود و روزبه‌روز انزجار مردم دنیا از آنان بیشتر شود.

وزیر دفاع با اشاره به سالروز شکست ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان خاطر‌نشان کرد‌: مقاومت جانانه مردم لبنان در جریان جنگ ۳۳روزه نشان داد، سلاح و تجهیزات مدرن در برابر اراده مردم با ایمان و شجاع فاقد کارآیی است.

نجار با بیان اینکه پیروزی حزب‌‌ا... لبنان پیروزی جهان اسلام در برابر جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا محسوب می‌شود، گفت‌: اگر انسجام اسلامی به معنی واقعی کلمه شکل می‌گرفت، آمریکا و اسرائیل جرات و جسارت این همه وحشیگری و تجاوز به کیان کشورهای اسلامی را به خود نمی‌دادند.