سخنگو و معاون توسعه قضایی قوه قضاییه گفت: تنقیح مقررات و قوانین سازمان بازرسی نیاز امروز این سازمان است و نوع عملکرد سازمان بازرسی در خور نظام بازرسی کشور نیست.

به گزارش ایرنا، غلامرضا جمشیدی افزود: با توجه به سنخیت فعالیت‌های سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات، دیوان عدالت اداری و چند دستگاه دیگر باید «شورای‌عالی نظارت» به شکل فرا قوه‌ای در کشور تشکیل شود. وی همچنین بر تمرکز بر ایجاد بانکی اطلاعاتی و آموزش مردم در نحوه مواجهه با سازمان بازرسی و توجه به نقاط آسیب‌آفرین در دستگاه‌ها تاکید کرد. سخنگو و معاون توسعه قضایی قوه قضاییه گفت: ۷۰درصد مشکل این قوه مربوط به نظام مدیریت، برنامه‌ریزی و سیستم قوه قضاییه است. وی افزود: ۳۰درصد دیگر مشکلات قوه قضاییه مربوط به قوانین و مقررات کشور است که نیازمند پالایش است.وی گفت: عمده مشکلات در بخش قوانین و مقررات مربوط به قوانین و مقررات کیفری است.

جمشیدی افزود: قوانین کیفری کشور به شدت انباشته و متراکم است و حجم مجموعه تنقیح شده قوانین کیفری نزدیک به سه‌هزار صفحه است که فکر نمی‌کنم در هیچ کجای دنیا به این میزان باشد.وی گفت: تورم کیفری و مجموعه عناوین مجرمانه که به هر عنوان و دلیلی سالیان سال در کشور وجود داشته، خساراتی را نیز متوجه قوه قضاییه کرده است. وی گفت: قضازدایی، جرم زدایی و زندان‌زدایی سه رویکرد اساسی رییس قوه قضاییه برای حل مشکلات این قوه است.

وی افزود: در بحث قضازدایی ضرورت ندارد که همه تخلفات به قوه قضاییه ارجاع شود. به طور مثال اگر به وزارت بهداشت این اجازه داده شود که با متخلفان هم صنف خود برخورد کند معلوم نیست که عملکردشان بهتر از دستگاه قضایی نباشد.