وزیر بهداشت گفت: سه آیین‌نامه واگذاری بیمارستان‌های نیمه‌تمام، زمین رایگان و تسهیلات ساخت بیمارستان برای بخش‌خصوصی در دولت تدوین و ابلاغ شد.

کامران باقری لنکرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: آیین‌نامه‌های لازم برای تشویق بخش‌خصوصی برای ساخت بیمارستان و اتمام و راه‌اندازی بیمارستان‌های دولتی نیمه‌‌تمام دولتی در دولت تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس بیمارستان‌های دولتی نیمه‌تمام که زیر ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود. وی افزود: این اقدام بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال انجام می‌شود، بر این اساس علاوه بر بیمارستان‌های نیمه تمام وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های نیمه تمام سایر دستگاه‌ها نیز در صورتی که آن دستگاه برنامه‌ای برای تکمیل و راه‌اندازی آن نداشته باشد، بخش‌خصوصی واگذار می‌شود که طی نامه‌ای از سایر دستگاه‌ها خواسته‌ایم این بیمارستان‌ را به وزارت بهداشت معرفی کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: آیین نامه دیگر بحث واگذاری زمین رایگان به متقاضیان ساخت بیمارستان است که با همکاری وزارت مسکن این آ‌یین‌نامه نیز تدوین شده و وزارت مسکن موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده است. باقری لنکرانی گفت: سومین آیین نامه در این زمینه مربوط به نحوه پرداخت تسهیلات مالی برای ساخت بیمارستان‌ توسط بخش‌خصوصی است که این آیین‌نامه نیز تدوین شده و به زودی با ابلاغ آن از سوی دولت اجرایی می‌شود.