موافقتنامه ‌اجرای منطقه دو آزاد راه تهران - شمال از طریق فاینانس خارجی بین ایران و چین امضا و مبادله شد.

به گزارش ایرنا، این موافقتنامه به امضای محمدرضا منتظری مجری طرح‌های ساخت و توسعه آزاد راه‌های وزارت راه و ترابری وجو شیائولین مدیر عامل شرکت همکاری‌های تکنولوژیکی و اقتصادی بین‌المللی شانگهای SFECO رسید. منطقه دو آزاد راه تهران - شمال ۲۵کیلومتر طول دارد و یک تونل رفت و برگشت به طول ۶/۵کیلومتر نیز در این منطقه ساخته خواهد شد. مجری طرح‌های ساخت و توسعه آزاد راه‌های وزارت راه و ترابری اظهار کرد: ارزش این قرارداد همکاری (توافقنامه منطقه دو) ۳۲۷میلیون یورو است که ۸۵ درصد این مبلغ توسط بانک چینی و ۱۵ درصد آن به عنوان پیش پرداخت از سوی ایران می‌بایست پرداخت شود.وی مدت اجرای منطقه دو (حدفاصل دوآب شهرستانک تا پل زنگوله) را از زمان گشایش اعتبار، سه سال و نیم ذکر کرد.

منتظری گفت: براساس موافقتنامه یاد شده، طرفین متعهد شده‌اند که ظرف مدت شش ماه‌اقدامات لازم شامل اخذ مجوزها، گشایش اعتبار و آماده‌سازی مقدمات اجرای کار فراهم کنند.

عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه‌و ترابری، انعقاد این قرارداد را در راستای تاکید اخیر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف قطعات دو و سه تا پایان شهریور ماه ۸۶ ذکر کرد.پیش از این پیمانکاران چینی فعالیت خود در آزادراه تهران- شمال را متوقف کرده و به چین بازگشته بودند.