رییس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ۱۵ تا ۱۷درصدی قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی از دوشنبه (دیروز) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین خانلری با اعلام این خبر گفت: شورای عالی هواپیمایی کشور پس از تشکیل جلسات کارشناسی با کارشناسان خبره صنعت هواپیمایی برای اجرای قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور مبنی بر آزادسازی قیمت سوخت هواپیما، تصمیم بر افزایش قیمت بلیت سفر هوایی گرفت. وی هدف از افزایش قیمت بلیت هواپیما را ارتقای ایمنی پرواز، سرویس‌دهی بهتر و ایجاد توازن بین هزینه و درآمد شرکت‌های هواپیمایی ذکر کرد.

وی درباره عملکرد این سازمان طی ۵ ماه اخیر گفت: در ۵ ماه اخیر مجوز ورود ۶ فروند بوئینگ،۱۰ فروند هواپیمای آموزشی و اجازه خرید ۴ فروند هواپیمای ایرباس به یکی از شرکت‌ها صادر شده ضمن آنکه اجازه ورود ۴ بالگرد پیشرفته برای ورود به حوزه خلیج‌فارس نیز داده شده است. همچنین عمر متوسط ناوگان هوایی کشور در سال‌جاری از ۲۵ به ۱۹ سال کاهش است. خانلری میزان مسافر جابجا شده با هواپیما در سال جاری را تاکنون بالغ بر ۵/۵‌میلیون مسافر اعلام کرد.

خانری با اعلام اینکه به عنوان نماینده دولت اجازه ورود شرکت‌های خارجی به حمل و نقل هواپیمایی کشور را صادر نمی‌کنیم، افزود: امکانات شرکت‌های هواپیمایی داخلی می‌تواند جوابگوی نیازمندی‌های این صنعت باشد، بنابراین با برنامه‌ریزی در این شرکت‌ها به سمت پوشش تقاضاهای داخلی و خارجی حرکت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: زمان قطعی برای انتقال کلیه پروازهای خارجی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) فعلا مشخص نیست که البته با توجه به موقعیت فرودگاه مهرآباد به لحاظ ایجاد آلودگی و حجم بالای ترافیک این امر باید انجام شود، البته امر تصدی گری و اجرا با سازمان هواپیمایی کشوری نیست بلکه شرکت فرودگاه‌های کشور متصدی این انتقال است.

به گفته خانلری، نبود مدیریت واحد در صنعت هواپیمایی کشوری به دلیل وجود تنوع سرویس‌دهی در این صنعت، سبب از هم گسیختگی اجرای تدابیر در آن شده است.