انجمن فیلم بریتانیا در دو فهرست جداگانه اسامی موفق‌ترین بازیگران و کارگردانان بریتانیایی‌هالیوود به لحاظ موفقیت تجاری فیلم‌های آنها در پنج‌سال گذشته را اعلام کرد که در فهرست بازیگران نام ارلاندو بلوم در صدر دیده می‌شود. ملاک راهیابی بازیگران به این فهرست، نقش‌های قابل‌ملاحظه در فیلم‌هایی با مجموع فروش حداقل ۵۰۰‌میلیون پوند بود و در مورد کارگردانان، فروشی در حد یک دهم این رقم ملاک قرار گرفت.

بلوم که در پنج سال اخیر در هفت فیلم پرفروش از جمله مجموعه «دزدان دریایی کارائیب» و «ارباب‌حلقه‌ها» نقش‌آفرینی کرده، با ۶/۲‌میلیارد پوند مجموع فروش فیلم‌های خود رده نخست فهرست را از آن خود کرد. اما این فهرست تنها شامل بازیگران جوان نمی‌شود.

ایان مکلن، کریستوفرلی، دانیل رادکلیف، برنارد هیل، یوان مگرگور، کایراناتیلی، شان‌بین، برایان کاکس و راف فاینس در رده‌های بعدی این جدول قرار گرفته‌اند.

مایک نیوئل، کارگردان فیلم «هری پارتر و جام آتش» بالاتر از ریدلی اسکات رده نخست لیست کارگردانان را به خود اختصاص داد و ریدلی اسکات با سه فیلم در جایگاه دوم فهرست قرار گرفته است. پل گرینگرس نیز با فیلم «برتری بورن» رتبه چهام فهرست را از آن خود کرد.

همچنین کریستو فرنولان برای فیلم «بازگشت بتمن» در رتبه سوم و بیبان کیدرون با فیلم «بریت جونز: مرز منطق» در رتبه پنجم این جدول قرار گرفته‌اند.

جان وودوارد، رییس انجمن فیلم بریتانیا این دو فهرست را گواهی بر حاکمیت استعدادهای اروپایی بر بازار فروش دنیا دانست. اما تعدادی از کارشناسان سینمایی از اینکه ستاره‌های مانند کیت وینسلت بخاطر انتخاب فیلم‌های کم‌هزینه، از این لیست جا مانده‌اند ابراز تاسف کرد.

در عین حال بسیاری از ناظران پیش‌بینی می‌کنند این فهرست به سرعت دچار تغییر شود.