نگاه سوم- گیشه‌هالیوود از آغاز تابستان سال‌جاری تاکنون با حدود ۱۰درصد رشد توانسته رکورد خود در سال‌های گذشته را بشکند. آمارها حاکی از آن است که میزان فروش گیشه‌‌هالیوود از آغاز تابستان تاکنون، ۳میلیارد و ۶۲۴میلیون دلار فروش کرده که نسبت به فروش ۳میلیارد و ۳۱۲میلیون دلاری سال ۲۰۰۶، ۴۲/۹درصد رشد داشته و همچنین آمار تعداد افرادی که طی این مدت به سینما رفته نسبت به سال گذشته ۶۳/۴درصد رشد داشته است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند گیشه‌هالیوود این تابستان رکوردشکن خواهد بود.

کمدی اکشن «ساعت‌ شلوغی ۳» نیولاین سینما با بازی جکی چان در هفته نخست اکران در آمریکای شمالی حدود ۲/۵۰‌میلیون دلار فروخت و رده نخست جدول را از آن خود کرد.

هالیوود ریپورتر اعلام کرد: هرچند این میزان فروش چشمگیر بود، اما فیلم جدید نتوانست از ۴/۶۷‌میلیون دلار فروش «ساعت‌شلوغی ۲»، قسمت قبلی این مجموعه در سال ۲۰۰۱ فراتر برود.

در این دوره از اکران در همین حال فانتزی «استارداست» و کمدی «اردوی پدر» سونی پیکچرز که به نوعی دنباله فیلم موفق «مهد‌کودک پدر» در سال ۲۰۰۳ است، به ترتیب با ۹ و ۶/۳میلیون دلار افتتاح شدند و به ترتیب در رده‌های چهارم، دهم قرار گرفتند.

اولتیماتوم بورن یونیورسال در هفته دوم اکران، حدودا ۷/۳۳‌میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به ۳/۱۳۲‌میلیون دلار رساند. فیلم جدید «بورن» دومین فیلم پرفروش این هفته بود. «فیلم سیمپسن‌ها» هم با ۱/۱۱میلیون دلار رده سوم جدول را از آن خود کرد. این فیلم در سه هفته در مجموع ۱۵۲‌میلیون دلار فروش داشته است.

موزیکال «اسپری مو»، دیگر فیلم در حال اکران نیولاین، در چهارمین هفته اکران ۳۱‌درصد تماشاگران خود را از دست داد و با تقریبا ۴/۶‌میلیون دلار رده ششم جدول را از آن خود کرد. مجموع فروش داخلی این فیلم ۹۲‌میلیون دلار شده است. رده پنجم جدول با ۵/۶‌میلیون دلار به «آندرداگ» رسید، و اکنون شما را چاک و لری اعلام می‌کنم، «هری‌پاتر و محفل ققنوس» و «رزرو ممنوع» به ترتیب با ۹/۵، ۴/۵ و ۹/۳‌میلیون دلار رده‌های هفتم تا نهم را به خود اختصاص دادند.

مجموع فروش ۱۰ فیلم برتر این هفته در مقایسه با سال گذشته این موقع همچنان چشمگیر است. ۱۰ فیلم پرفروش این هفته در مجموع ۷/۱۳۵‌میلیون دلار فروختند که ۳۱‌درصد بیشتر از سال گذشته است.