محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران،دیروز برای اولین بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به الجزایر رفت و مورد استقبال رسمی «بوتفلیقه» همتای الجزایری‌اش قرار گرفت.

سفر احمدی‌نژاد به الجزایر در حالی صورت گرفته است که آفریقا در برنامه کلان سیاسی- اقتصادی ایران به عنوان بازاری مطلوب برای عرضه محصولات اقتصادی و همچنین برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ارزیابی شده است و به نظر می‌رسد این سفر بر محوریت قراردادهای اقتصادی استوار باشد. رییس‌جمهوری که دو روز در الجزایر می‌ماند در اولین روز سفرش با عبدالقادربن‌صالح رییس مجلس مردمی الجزایر و همچنین عبدالعزیز زیادی رییس مجلس وطنی الجزایر دیدار کرد و همچنین قرار است رییس‌جمهوری با نخست‌وزیر «عبدالعزیز بالخادم» نیز گفت‌وگو کند.

به گزارش ایرنا، عبدالعزیز بوتفلیقه رییس‌جمهوری الجزایر به افتخار محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران ضیافت ناهار ترتیب داد.

این ضیافت در ادامه مذاکرات خصوصی رهبران دو کشور در محل اقامت رییس‌جمهوری اسلامی ایران در شهرک ساحلی زرالده در ۲۵کیلومتری غرب پایتخت ترتیب یافت.

ناظران روابط دو کشور، سفر محمود احمدی‌نژاد به الجزایر را نقطه عطفی در تحرک و شکوفایی روابط بین تهران و الجزایر به‌ویژه اجرایی‌کردن توافقنامه‌های امضا شده و عملی شدن همکاری‌های مختلف اقتصادی می‌دانند.از زمان تجدید روابط بین دو کشور از شهریور ۷۹تاکنون ۳۳توافقنامه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور به امضا رسیده است.