نماینده مشهد در نطق پیش از دستور دیروز خود، از آغاز به کار فراکسیونی به نام «حزب‌ا...» در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عسگری درباره مشی این فراکسیون گفت: وظیفه نظارتی مجلس که به جهاتی از جمله روابط باندی و منفعت‌گرایانه تعداد قلیل و کمی از تصمیم‌سازان سیاسی رو به افول است با استفاده از سازوکارهای قانونی احیا و رفتارهای منفعلانه و ناکارآمد که شایسته نمایندگان مردم شریف و حزب‌ا... نیست کاهش یابد. نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در وقت باقیمانده از دوره قانونگذاری اولویت‌ها و ضرورت‌ها منظور قرار گرفته و برای برون رفت از وضع نابسامان اقتصاد دولتی و رانتی ساختار بودجه‌ریزی تغییر و تصویب سریع قانون جامع الزامات سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ عملی شود. نماینده مشهد تصریح کرد: اجرایی کردن قانون اساسی به شکل جزیره‌ای و سلیقه‌ای مناسب نبوده و ضررهای جبران‌ناپذیری را باعث شده است ضروری است برای تحقق جامع و کامل اصول قانون اساسی تلاش مضاعف انجام و اصول فراموش شده آن از جمله اصل هشتم که مربوط به امر مهم معرف گستری و منکرزدایی است همسان با اصول دیگر آن احیا شود.

عسگری درباره برنامه این فراکسیون درباره انتخابات آتی گفت: در شکل‌دهی مجلس آینده تخصص‌های مورد نیاز منظور باشد و جریان به گونه‌ای طراحی شود که نمایندگان بر اساس برنامه‌های سازنده و گره‌گشایی که دارند، شکل‌دهنده مجلس باشند؛ نه بر اساس شخصیت‌های فردی‌شان. نماینده مشهد تاکید کرد: در مسیر اصولگرایی که فرهنگ غالب کشور محسوب می‌شود، یار شاطر بودن شرط مهم اصولگرایی است، نه بار خاطر بودن و در این رابطه فراکسیون حزب‌ا... موضع اصولگرایی جریان اصولگرا را همراهی کرده و بیش از گذشته مسوولان اصولگرا در هر سه قوه را پاسخگوی مطالبات رهبری و مردم خواهد نمود.

وی تصریح کرد: فراکسیون حزب ا... فراکسیون قدرت نیست بلکه فراکسیون خدمت است فراکسیون معارض با دولت و قوه قضائیه نیست، بلکه فراکسیون یاری و کمک است، فراکسیون در بردارنده اعضا شجاع و صبور از تمامی فراکسیون‌ها برای ارتقا بهره‌وری و کارآمدی است. این فراکسیون به حذف شخصیت‌ها و چهره‌ها نمی‌اندیشد یا احترامی که به بزرگان نظام قائل است از حیثیت و کیان تمامی سرمایه‌های انسانی متعلق به نظام دفاع خواهد کرد.