روزنامه شرق توقیف شد

نگاه سوم- «دو روز پیش در روزنامه شرق گفت‌وگویی در حوزه ادبیات با یکی از نویسندگان خارج از کشور منتشر شد.

بعد از انتشار گفت‌وگو تعداد از دوستان و خوانندگان شرق با روزنامه تماس گرفتند و نکاتی را درباره سوابق غیر اخلاقی این فرد به مسوولان روزنامه یادآور شدند. روزنامه شرق که کاملا از ویژگی‌های شخصیتی این فرد بی اطلاع بود و مصاحبه فرد مذکور را هم در حوزه شعر و ادبیات منتشر کرده بود، بلافاصله صفحه اینترنتی این گفت‌وگو را حذف کرد و در اولین خبر صفحه دو روزنامه دیروز یکشنبه از کلیه مخاطبان روزنامه و از مردم متدین و ارزشمند کشورمان رسما عذرخواهی کرد.برخی از مخاطبان که گویا عذرخواهی و پوزش روزنامه از این اتفاق را ملاحظه نکرده بودند، دیروز درتماس‌های تلفنی، مشفقانه از روزنامه خواستند تا درباره این اتفاق اعلام موضع کند. از این رو است که توضیح مجددا در روزنامه امروز منتشر و از این طریق اعلام شود که روزنامه شرق همواره تبری خود را از افراد و جریاناتی از این دست اعلام داشته است و پس از این نیز با نظارتی کارآمد از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری خواهد کرد.»

متنی که خواندید، توضیح و پوزش چاپ شده روزنامه شرق درباره یک گفت‌وگو بود که البته نتوانست هیات نظارت بر مطبوعات را قانع کند و روز گذشته روزنامه شرق توقیف شد.

مهدی رحمانیان علت توقیف این روزنامه را درج مصاحبه‌ای در صفحه ادبیات این روزنامه با یکی از نویسندگان خارج از کشور عنوان کرد و گفت: ما موردی در این مصاحبه پیدا نکردیم اما گفته می‌شود علت توقیف این روزنامه به علت چاپ این مصاحبه بوده است.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع این روزنامه درباره توقیف این روزنامه گفت: علت توقیف قانونی نیست و ما منتظر ارسال پرونده به دادسرا هستیم. علت اعلام شده مبنای قانونی ندارد زیرا دستگاه قضایی متعرض فرد مصاحبه شونده نشده است.

ناصر سراج، نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: ساعت هفت صبح امروز (روز‌گذشته) جلسه هیات‌ نظارت بر مطبوعات با حضور اعضای آن تشکیل شد و اعضای این هیات به اتفاق آرا رای به توقیف روزنامه شرق و ارسال پرونده آن به دادگاه دادند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی روز شنبه این روزنامه با ساقی قهرمان تصریح کرد: هیات نظارت بر مطبوعات گزارشی از تخلفات صورت گرفته در این روزنامه تهیه کرده است که به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

رحمانیان، مدیر مسوول روزنامه شرق، روز گذشته را روز مرگ شرق اعلام کرد و گفت که شرق را باید تمام شده دانست.