«قاعده بازی» به سینما می‌آید

نگاه سوم - فیلم «قاعده بازی» به کارگردانی احمدرضا معتمدی از فردا جایگزین فیلم «روز سوم» خواهد شد و فیلم «رییس» که قرار بود این هفته به اکران خود پایان دهد به دلیل پایین نیامدن از کف فروش احتمالا به اکران خود ادامه می‌دهد. بنابراین «قاعده بازی» تنها فیلمی است که به سینماها در این هفته می‌آید. این فیلم داستان دو گروه دارا و ندار است که بر سر یک میراث کشف شده به جنگ و ستیز می‌پردازند. «قاعده بازی» چهارمین فیلم بلند احمدرضا معتمدی پس از «هبوط»، «زشت و زیبا» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» محسوب می‌شود. معتمدی پس از دیدن واکنش‌های متفاوت نسبت به این فیلم در جشنواره فجر، حدود ۳۰‌دقیقه از زمان «قاعده بازی» را کم کرده تا ریتم فیلم بهتر شود.

بر این اساس، «کلاهی برای باران» (مسعود نوابی)، در صورت افت کف فروش «رییس» این هفته اکران خواهد شد و در غیر این صورت باید منتظر هفته‌های آینده باشد. رضا عطاران، فتحعلی اویسی، جواد رضویان، مهران غفوریان و حدیث فولادوند بازیگران «کلاهی برای باران» هستند. همچنین قرار است بعد از پایان اکران «محاکمه» (ایرج قادری)، فیلم «سرگیجه» (محمد زرین‌دست) اکران شود اما در صورت کسب پروانه نمایش «سنتوری» احتمال اکران این فیلم پس از «محاکمه» وجود دارد.

فیلم «نصف مال من نصف مال تو» به کارگردانی وحید نیکخواه‌آزاد که در ژانر کودک خانواده ساخته شده بعد از ۴‌‌روز نمایش فروشش به مرز ۴۵‌میلیون تومان نزدیک می‌شود. این فیلم براساس فیلم‌نامه از اصغر عبداللهی بر مبنای رمان «فصل زرد» نوشته مصطفی‌خرامان، ماجرای مردی است که پس از بروز مشکلاتی تصمیم می‌گیرد، ماجرای همسر دوم خود را بر ملا کند اما فرزندانش مانع او می‌شوند. در این فیلم محمدرضا شریفی‌نیا، مریلا زارعی، شقایق فراهانی، شهره لرستانی، فرهاد آییش و آلما اسکویی، روژان آریامنش به ایفا نقش می‌پردازند.

«پاداش سکوت» سومین ساخته مازیارمیری نیز که ۱۱‌روز از نمایش آن سپری شده است، بیش از ۵۲میلیون تومان فروخته است. این فیلم با برداشتی از کتاب «من قاتل پسرتان هستم» احمد دهقان، در خلاصه داستان آن با فیلم‌نامه از فرهاد توحیدی آمده است: «خیلی‌ها به‌خاطر ما شهید شده‌اند تا ما زندگی کنیم. غیر از اسم تابلوی کوچه‌تون‌ چند تا دیگه ‌از اون آدم‌ها را به‌خاطر دارید؟ «یحیی» یه‌دونه از اون اسم‌ها است ...» در «پاداش سکوت» پرویز پرستویی، رضا کیانیان، جعفر والی، فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی و مهدی صفوی به ایفا نقش می‌پردازند.

«محاکمه» ایرج قادری نیز بعد از ۱۱ روز نمایش، ۶۱‌میلیون تومان فروخته است. در «محاکمه» که در موسسه هدایت فیلم تهیه شده است، ایرج قادری، افسانه بایگان، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی نیا افسانه پاکرو، ثریا قاسمی، علی پیشدادیان، امیرعلی رنجبر، مهدی میامی، بهمن یعقوبی و مهناز افشار به ایفای نقش می‌پردازند.

«رییس» مسعود کیمیایی بعد از ۳۹ روز نمایش، فروشش به مرز ۲۵۰‌میلیون تومان رسید. «روز سوم» نیز که آخرین روزهای اکرانش را بعد از ۵۱ روز نمایش، ۳۲۷میلیون تومان فروش داشته است و «پارک وی» هم با ۳۷۹‌میلیون تومان بعد از ۷۰ روز اکران این روزها به نمایش خود ادامه می‌دهد.

فیلم خارجی «ادیسون» هم که در ۲‌سینما در حال نمایش است، بعد از ۱۱روز نمایش، ۴۱۲‌هزار تومان فروش داشته و «دان» دیگر فیلم خارجی در حال اکران بعد از ۲۵روز در ۲ سینما بیش از ۶‌میلیون تومان فروخته است.