آبادگران جهادی بیانیه شماره ۲ خود را در مورد انتخابات مجلس هشتم منتشر کرد. به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است: متاسفانه شاهدیم به اسم جبهه متحد اصولگرایان می‌خواهند اصولگرایی را به نفع خودشان مصادره کنند و با یک مهندسی ناقص انتظار دارند بسیاری از گروه‌ها و تشکل‌های اصولگرا که دارای بدنه اجتماعی قوی و به روزی هستند و در پای کار ایستاده‌اند، در محاق قرار گیرند و در عوض گروه‌ها و تشکل‌هایی که به واسطه عملکرد غلط و قیم‌مآبانه در انتخابات‌های دوم خرداد، شورای شهر اول، مجلس ششم و ریاست جمهوری هشتم مورد بی‌توجهی مردم قرار گرفتند و به دسته دو فرستاده شدند، می‌خواهند با رانت ناعادلانه‌ سابقه تشکیلاتی و یا در اختیار داشتن رسانه‌های مکتوب به دسته یک برگردند، جالب‌تر این‌که می‌خواهند با کارت‌های سوخته‌ خودشان سرنوشت انقلاب و اصول‌گرایی را دوباره به بازی بگیرند. در این بیانیه آمده است: آبادگران جهادی به خاطر مصلحت انقلاب انتقاد آشکار خود را جهت اتمام حجت شروع کرده و اگر نتوانیم با آسیب‌شناسی جدی ساختار و ترکیب جبهه‌ متحد اصولگرایی را تغییر دهیم، از آن‌جایی که حاصل هم داستانی با ترکیب فعلی را چیزی جز شکست و پشیمانی برای نیروهای انقلاب نمی‌دانیم، لذا با اولویت همگرایی دیگر طیف‌های اصولگرایان و یا به طور مستقل در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

در ادامه این بیانیه ابراز عقیده شده است: با بررسی اوضاع و احوال دامنه وسیع اصولگرایان به این واقعیت می‌رسیم که به جز آبادگران جهادی، طیف‌های دیگر اصولگرایان نظیر فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس، جبهه اتحاد ملی، آبادگران جوان، فراکسیون وفاق و کارآمدی، ائتلاف اصولگرایان اصلاح‌طلب، خدمتگزاران مستقل، ائتلاف بزرگ حزب‌‌ا... ایران، حزب نیک‌اندیشان ایران اسلامی، حزب سبز، حزب تمدن اسلامی و بعضی دیگر از تشکل‌های اصولگرایان نگران وضعیت فوق هستند.

در بخش دیگری از این بیانیه، آبادگران جهادی با انتقاد از ترکیب جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرده‌اند که «این ترکیب ما را به مقصود اصلی و بزرگمان نمی‌رساند».